Mersin arabuluculuk avukatı

Mersin Arabulucu Avukat

Mersin arabuluculuk avukatı kişilerin herhangi bir konuda anlaşmazlık yaşaması durumunda konunun mahkemeye gitmeden önce uzlaşma yoluna gidilerek çözüme kavuşması amacıyla arabuluculuk hizmeti veren avukattır.

Bazen kişiler davaya gerek duymaksızın Mersin avukat ile birlikte uzlaşma yöntemine başvurarak problemin çözülmesi konusunda karşı taraf ile anlaşma gerçekleştirebilirler. Bu durum hem uzun dava süreçlerini beklemeden sorunu çözmek hem de mahkemelerin iş yükünü azaltmak açısından oldukça etkili bir yöntemdir.

Bu nedenle taraflar uzun bir süreç olan dava yolunu tercih etmeden önce anlaşmazlık yaşadıkları konu üzerinde orta yolu bulmak amacıyla arabuluculuk hizmeti almalıdır. Mersin arabuluculuk avukatı taraflardan her ikisinin de sonuçtan memnun kalacağı ve orta yolun bulunduğu şekilde süreci sonlandırmaya çalışır.

Mersin arabuluculuk avukatı 6325 sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu mevzuatı hakkında uzmanlaşmış kişidir.

MADDE 1 – (1) Bu Kanunun amacı, hukuk uyuşmazlıklarının arabuluculuk yoluyla çözümlenmesinde uygulanacak usul ve esasları düzenlemektir. (2) Bu Kanun, yabancılık unsuru taşıyanlar da dâhil olmak üzere, ancak tarafların üzerinde serbestçe tasarruf edebilecekleri iş veya işlemlerden doğan özel hukuk uyuşmazlıklarının çözümlenmesinde uygulanır. Şu kadar ki, aile içi şiddet iddiasını içeren uyuşmazlıklar arabuluculuğa elverişli değildir.

Mersin Arabulucu avukat nedir?

Mersin arabuluculuk avukatı belli bir konuda hukuki anlaşmazlık yaşayan kişilere objektif ve tarafsız bir şekilde arabuluculuk hizmeti sağlayarak tarafların birbirini daha iyi dinlemesine ve anlamasına olanak sağlayan kişidir. Mersin arabuluculuk avukatı mesleğini 5 yılı aşkın zamandır icra etmektedir.

Mersin arabuluculuk avukatı kişilere çözüm önerisi sunmaz, ne yapıp edecekleri hakkında yorum katmaz yalnızca kişilerin arasında bir nevi hakemlik görevi üstlenir.

Fakat her dava konusunun arabuluculuk hizmeti almak için uygun olmadığını bilmek gerekmektedir. Ceza ve ağır ceza davası konuları, kamu güvenliğini tehdit eden konular, aile içi şiddet, çocuk istismarı, cinayet, velayet davaları gibi kişilerin anlaşıp anlaşmamasına bırakılmayacak kadar hassas konular arabuluculuk yöntemi ile çözülemez. Bu tür konularda mahkemeye müracaat edilmesi gerekmektedir.

Kişiler Mersin arabuluculuk avukatı aracılığıyla arabuluculuk hizmeti alırken istedikleri zaman vazgeçme hakkına sahiptir ve süreç boyunca eşit tutulurlar. Kesinlikle Mersin arabulucu avukatı taraflardan birinin tarafını tutmaz ve objektif davranır. Arabuluculuk yapan avukat daha sonra dava açılırsa taraflardan birinin avukatlığını üstlenemez.

MADDE 3 – (1) Taraflar, arabulucuya başvurmak, süreci devam ettirmek, sonuçlandırmak veya bu süreçten vazgeçmek konusunda serbesttirler. Şu kadar ki dava şartı olarak arabuluculuğa ilişkin 18/A maddesi hükmü saklıdır. (2) Taraflar, gerek arabulucuya başvururken gerekse tüm süreç boyunca eşit haklara sahiptirler.

MADDE 9 – (1) Arabulucu görevini özenle, tarafsız bir biçimde ve şahsen yerine getirir. (2) Arabulucu olarak görevlendirilen kimse, tarafsızlığından şüphe edilmesini gerektirecek önemli hâl ve şartların varlığı hâlinde, bu hususta tarafları bilgilendirmekle yükümlüdür. Bu açıklamaya rağmen taraflar, arabulucudan birlikte talep ederlerse, arabulucu bu görevi üstlenebilir yahut üstlenmiş olduğu görevi sürdürebilir. (3) Arabulucu, taraflar arasında eşitliği gözetmekle yükümlüdür. (4) Arabulucu, bu sıfatla görev yaptığı uyuşmazlıkla ilgili olarak açılan davada, daha sonra taraflardan birinin avukatı olarak görev üstlenemez.

Kişiler Mersin en iyi arabuluculuk avukatına dava öncesinde başvurabileceği gibi dava sırasında da başvurabile hakkına sahiptir. Taraflardan biri arabulucu avukata başvurduktan sonraki 30 gün içerisinde diğer taraf teklifi kabul etmezse reddetmiş sayılmaktadır.

MADDE 13 – (1) Taraflar dava açılmadan önce veya davanın görülmesi sırasında arabulucuya başvurma konusunda anlaşabilirler. Mahkeme de tarafları arabulucuya başvurmak konusunda aydınlatıp, teşvik edebilir. (2) Aksi kararlaştırılmadıkça taraflardan birinin arabulucuya başvuru teklifine otuz gün içinde olumlu cevap verilmez ise bu teklif reddedilmiş sayılır.

Arabulucu türleri nelerdir?

Arabuluculuk türleri zorunlu olan arabuluculuk ve zorunlu olmayan, kişilerin tercihen gidebildiği arabuluculuk olarak ikiye ayrılmaktadır.

Zorunlu arabuluculuk

Hukuk sistemimiz bazı durumlarda arabuluculuğu dava şartı olarak zorunlu kılmıştır. Bu şarta göre taraflar arabuluculuk hizmeti alarak önce anlaşmayı denemeden dava başvurusunda bulunamaz.

Arabuluculuk hizmeti alınmış ise, dava açan taraf mahkemeye yazılması gereken dava başvuru dilekçesine arabuluculuk hizmetinin alındığını eklemek zorundadır. Aksi taktirde dava istemi mahkeme tarafından reddolunur..

MADDE 18/A

(1) İlgili kanunlarda arabulucuya başvurulmuş olması dava şartı olarak kabul edilmiş ise arabuluculuk sürecine aşağıdaki hükümler uygulanır.

(2) Davacı, arabuluculuk faaliyeti sonunda anlaşmaya varılamadığına ilişkin son tutanağın aslını veya arabulucu tarafından onaylanmış bir örneğini dava dilekçesine eklemek zorundadır. Bu zorunluluğa uyulmaması hâlinde mahkemece davacıya, son tutanağın bir haftalık kesin süre içinde mahkemeye sunulması gerektiği, aksi takdirde davanın usulden reddedileceği ihtarını içeren davetiye gönderilir. İhtarın gereği yerine getirilmez ise dava dilekçesi karşı tarafa tebliğe çıkarılmaksızın davanın usulden reddine karar verilir. Arabulucuya başvurulmadan dava açıldığının anlaşılması hâlinde herhangi bir işlem yapılmaksızın davanın, dava şartı yokluğu sebebiyle usulden reddine karar verilir.

Zorunlu Olmayan Arabuluculuk

Taraflardan biri veya ikisi dava konuları ile ilişkili herhangi bir arabuluculuk zorunluluğu olmamasına rağmen karşı tarafla anlaşma sağlayarak konunun davaya gerek kalmadan çözülebilmesi amacıyla da Mersin arabuluculuk avukatına başvurabilir.

Eğer Mersin arabuluculuk avukatına yalnız bir taraf başvurmuş ise diğer tarafın 30 gün içerisinde arabuluculuk talebini kabul etmesi beklenir. Aksi taktirde arabuluculuk teklifi reddolunmuş sayılır.

Fakat; cinayet, taciz, tecavüz, cinsel saldırı, çocuk istismarı, aile içi şiddet, velayet davaları, kamu güvenliğine yönelik davalar gibi dava konularında arabuluculuk hizmeti almak mümkün değildir.

Arabuluculuk mevzuatı ile ilgili daha kapsamlı bilgiye ulaşmak isterseniz vermiş olduğumuz linkten https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6325.pdf Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu mevzuat metnine ulaşabilirsiniz.

Arabulucu avukat ücretleri ne kadar?

Arabuluculuk avukatı ücretleri konuya, dava açılıp açılmamış olmasına ve arabulucu sayısına göre değişkenlik göstermektedir. Arabulucuların alacağı ücret arabulucu asgari ücret tarifesine göre hesaplanır.

Mersin’de en iyi arabulucu avukatını nasıl bulabilirim?

Uzun yıllardır arabuluculuk avukatı görevini üstlenmekte olan deneyimli arabulucu avukatları olarak sizlere de hizmet vermeye hazırız.

Arabulucu avukat ne yapar?

Arabulucu avukat tarafların birbirini daha iyi anlamasını, ortayolun bulunmasını ve uzun süre sonuçlanmayacak olan dava sürecinin yaşanmadan problemlerin çözüme kavuşturulmasını sağlayan avukattır.

Arabulucu avukat ücretini kim ödüyor?

Arabulucu ücretini taraflar eşit olarak pay ederek ödemektedir.