Mersin cinayet avukatı

Mersin Cinayet Avukatı

Mersin avukat kadroları arasında TCK kapsamında cinayet olarak nitelenen suçları içeren dosyalarla ilgili avukatlara Mersin cinayet avukatı denir. Cinayet davaları halk arasında insan öldürme davaları, kasten adam öldürme davaları gibi farklı kelimelerle de ifade edilebilmektedir. Mersin Adliyesi içinde çalışan Mersin en iyi cinayet avukatı çoğunlukla Türk Ceza Kanunu ve Ceza Muhakemeleri Kanunu gibi alanlarda uzmanlaşmış, deneyimli hukukçular arasından çıkar.

Cinayet Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Mersin hukuk bürosu içinde 5237 numaralı Türk Ceza Kanunu’nun 81. ve 82. Maddelerinde düzenlenen kasten insan öldürme suçuna karşı açılmış davalarla ilgilenen avukatlar cinayet avukatı denir. Cinayet avukatları savunma makamı olarak; müvekkillerinin haklarını korur, ifade verme ve sorgulama süreçlerinde onlara eşlik eder ve soruşturma, kovuşturma gibi süreçleri takip eder. Aktif olarak duruşmalara katılır.

Bir cinayet avukatı genellikle ceza davaları ve ağır ceza davaları kapsamına giren bütün dosyalarla ilgilenebilir ancak en sık baktığı davalar şu şekilde sıralanabilir:

• İnfialle cinayet,
  • Yaşlı cinayeti
  • Kamu görevlisi cinayeti,
  • Devlet memurlarının cinayet işlediği davalar,
  • Çocuk cinayeti,
  • Kadın cinayeti ve kadına şiddet davaları,
  • Soy bağı ilişkisi olan kişilerin öldürülmesi davaları,
  • Cinnet cinayeti,
  • Taammüden cinayet,
  • Bıçak veya silahla kasten öldürme davaları,
  • Töre cinayeti,
  • Namus cinayeti,
  • İhmallerden kaynaklanan hayat kayıplarının cinayet statüsünde kovuşturulduğu davalar,
  • Canavarca hisle insan öldürme davaları.

Mersin’de Cinayet Avukatı Hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Beyaz hukuk bürosu içinde ceza ve ağır ceza davaları üzerine ihtisas yapmış, tecrübeli meslektaşlarımız sayesinde cinayet avukatı ihtiyaçlarınızı eksiksiz karşılayabiliyoruz. Suç isnat edilen müvekkillerimizin masumiyetlerini ispat edebilmek adına ihtiyaç duyulan kanıtları toplar, derler ve dosyalarız. Sonrasında usule uygun şekilde mahkemeye sunarız. Sorgulama ve ifade verme süreçlerinde hak kaybı yaşanmamasına dikkat eder, baskıyla alınan ifadeleri iptal ettirmek için çalışırız. Bütün süreçlerin hukuka uygun olarak yürütülmesini sağlarız. Hüküm giyerek cezası kesinleşen müvekkillerimizin de hakları olduğunu bilir bu doğrultuda müdafilik görevini üstleniriz. Bilir kişi raporlarının, şahitlerin dinlenilmesinin ve delillerin tekrar değerlendirilmesinin gerektiği durumlarda hızlı biçimde talepler oluştururuz. İnfaz kurumundaki müvekkillerimize ziyaretler düzenler, cezaevi koşullarının iyileştirilmesi için gerekli işlemleri yürütürüz.

Cinayet Avukatı ile Cinayet Suçu Davası Nasıl Açılır?

Cinayet suçu davaları herhangi bir avukat tarafından açılamaz. Ancak Cumhuriyet Savcılığı’nın cinayet davası açma yetkisi vardır. Çünkü bütün ceza ve ağır ceza davaları gibi cinayet davaları da kamu davası niteliğindedir.

Cinayet Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Cinayet suçu davaları doğrudan “vücut bütünlüğüne karşı işlenmiş” suçlar sınıfında kabul edilir. Bu suçlara yaralama ve cinsel saldırı gibi başlıklar da dahildir. Bahsi geçen suçların yargılandığı mahkemeler ortalama olarak üç yüz altmış beş gün içinde sonlanır. Fakat dosyaların nitelikleri, içeriğindeki değişkenler ve adli tatil dönemi benzeri dış etkenler doğrultusunda bu süreler zaman zaman çok daha fazla uzayabilmektedir.

Cinayet Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Cinayet davalarında sanık ve şüpheli konumundaki müvekkiller için ağır hapis cezaları istenebilmektedir. Bu doğrultuda davalarda bütün detaylar önemli kabul edilir. Biz de bunun farkındalığı ve TCK alanında uzman meslektaşlarımız vasıtasıyla müvekkillerimizin dosyalarını titizlikle inceleriz. Müvekkillerimizin suçunun kesinleştiği durumlarda;

• Haksız tahrik indirimi,
  • İyi hal indirimi,
  • Etkin pişmanlıktan faydalanma,

Ve benzeri durumları gözetir, mahkemelerden taleplerde bulunabiliriz. Suça isnat edilen asılsız niteliklere itirazlarda bulunuruz. Bilirkişi raporları, tanıkların dinlenmesi, delillerin tekrar değerlendirilmesi gibi istekleri gündeme getiririz. Davanın her aşamasında müvekkillerimize eşlik ederiz.

Cinayet avukatı ücretleri ne kadar?

Cinayet avukatı ücretleri Türkiye Barolar Birliği tarafından her sene güncellenen avukatlık asgari ücret tarifesindeki tutarların altında kalmamak kaydıyla serbest usulle belirlenir. Davanın çeşitli detayları doğrultusunda ücretlerde farklılık görülebilir.

Mersin’de en iyi bilişim avukatını nasıl bulabilirim?

Beyaz hukuk bürosu olarak cinayet davalarıyla ilgili bütün ihtiyaçlarınız için yardıma hazırız.

Cinayet avukatı ne yapar?

Sanık ve şüpheli sıfatındaki müvekkillerinin haklarını korur, savunmalarını üstlenir. Müşteki ya da mağdur sıfatındaki müvekkilleri için suç duyurusu oluşturabilir, yaşadıkları mağduriyetin cezasız kalmaması için uğraşır. Duruşmalara katılır ve sorgulama süreçlerine nezaret eder. Birinci derece mahkeme kararlarını sırasıyla istinaf ve temyiz süreçlerine taşıyabilir.

Cinayet davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Cinayet davalarında görevli adli unsurlar şu şekilde listelenebilir:

• Sulh Ceza Mahkemeleri
  • Asliye Ceza Mahkemeleri
  • Ağır Ceza Mahkemeleri

Bu mahkemelerden yetkili olanlar ise suçun işlendiği lokasyonda bulunan mahkemeler kabul edilir.