Mersin temyiz avukatı

Mersin Temyiz Avukatı

Mersin temyiz avukatı, birinci derece yargı unsurları tarafından verilmiş hükümlerin, bir üst derece mahkemeler tarafından denetlenmesi anlamına gelen temyiz olgusuyla ilgilenir. Mersin en iyi temyiz avukatı, Mersin avukat kadroları içinde temyiz süreçleriyle ilgilenen hukukçulardan çıkar.

Mersin Adliyesi içinde görülen ve sonrasında temyize götürülen davaları anlamak için Türkiye hukuk sisteminin üç kademeli yapısından bahsetmek gereklidir. Standart adliye mahkemeleri bu kademeli sistemde birinci derece mahkemeler olarak adlandırılır. İkinci derece mahkemeler ise Bölge Adliye Mahkemeleri’dir. Bir davanın birinci derece mahkeme kararını, Bölge Adliye Mahkemeleri’ne taşımak istinaf süreci olarak betimlenir. Üçüncü derece mahkemeler ise Yargıtay olarak adlandırılır.

Yargıtay, yargı içtihatlarını düzenleyerek karara bağlayabilen bir adli unsurdur. Fakat Bölge Adliye Mahkemeleri yani istinaf süreçlerindeki gibi; bilirkişi raporları, deliller, tanık ifadeleri ve benzeri somut şartları incelemez. Bölge Adliye Mahkemeleri’nin kusurlu kararlarını ve ihmallerinden doğan hak kayıplarını tespit etmeye çalışır. Bu doğrultuda Mersin hukuk bürosu içinde çalışan temyiz avukatları, temyize taşınacak mahkeme hükümlerinin zaman aşımı yaşamaması adına bütün aşamaları takip eder ve Bölge Adliye Mahkemeleri kararlarını Yargıtay’a sunar. Temyize taşınmış bir dosya, Yargıtay tarafından hukuka uygun ve doğru kabul edilebilir ya da doğrudan yanlış bulunup iptal edilebilir.  Bir diğer seçenekte ise hükmün değiştirilerek düzeltilip onaylanmasıdır.

Mersin’de Temyiz Avukatı Hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Beyaz hukuk bürosu olarak temyiz süreçlerinde oldukça tecrübeli meslektaşlarımız sayesinde müvekkillerimizin bütün hukuki ihtiyaçlarını karşılayabilmekteyiz. Onların aleyhinde hükmedilmiş yanlış kararları ya da yargılama ihmallerinden doğan zararları düzeltebilmek için çalışırız. İstinaftan sonuç alınamayan dosyaları zaman kaybetmeden Yargıtay’a taşıyabilmekteyiz. Bunun için ilk iş olarak müvekkillerimizden vekalet alır ve dosyanın detaylarını inceleriz. Emsal kararları araştırırız ve temyiz gerekçesini usule uygun, geçerli olacak şekilde belgeleriz. Bu süreçte hazırladığımız dilekçeleri gerekli yerlere ulaştırır ve istinaf mahkemelerinde alınan kararların hukuka uygunluğunu Yargıtay vasıtasıyla denetime tabi kılarız.

Mersin Temyiz Avukatı ile Temyiz Başvurusu Nasıl Yapılır?

Hukuk sistemimizde temyiz süreçlerinin kendiliğinden başlaması mümkün değildir. Bölge Adliye Mahkemeleri’nin verdiği bir kararı temyize taşıyabilmek adına kararın alındığı mahkemelere, usule göre hazırlanmış bir temyiz dilekçesi ile başvuru yapılmalıdır. Bahsi geçen dilekçede temyize götürülen hükmün nedenleri ve temyiz hakkı doğuran gerekçeleri açık ve net biçimde belirtmek önemlidir. İstisnai olarak temyize götürülen kararda, hüküm giymiş bir müvekkil söz konusuysa cezaevi müdürlüklerine de temyiz dilekçesi ibraz edilerek başvuru yapılabilir.

Temyiz Davaları Ne Kadar Sürer?

Bir istinaf sonucunu temyize taşımanın ilk kademesi Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı incelemesine girmesiyle ilerler. Temyize taşınmış dosyanın sonraki gönderileceği adli unsur Yargıtay Ceza Dairesi kurumudur. Dosyanın niteliğine göre değişiklik gösterse de temyiz süreçlerinin ortalama olarak birkaç yıllık bir zaman aldığı söylenebilir.

Mersin Temyiz Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Beyaz Hukuk Bürosu olarak istinafa taşınan dosyalarda aleyhlerinde verilen hükümler nedeniyle hak kaybı yaşayan ya da ihmale uğradığını düşünen müvekkillerimizin dosyalarını ivedilikler Yargıtay mahkemelerine taşıyabiliyoruz. Bu bağlamda ilgili içtihatları titiz biçimde inceliyor, kanun hükmünde kararnameleri ve emsal kararları yakından takip ediyoruz. Bir müvekkilimiz bize başvurduğunda işe vekalet alarak başlıyoruz. Arkasından ortaya çıkan temyiz hakkı uyarınca kurallara uygun biçimde gerekli dilekçe ve evrakları hazırlıyoruz. Hazır olan dosyayı Yargıtay’a tebliğ ederek, temyiz başvurusunu gerçekleştiriyoruz. Dilekçede temyiz gerekçelerinin ve kararda yaşanan yanlışlıkları, ihmalleri usule uygun biçimde belirtiyoruz. Devamında ise temyiz edilen karar bozulana kadar bütün aşamaları takip ederiz. İnfaz kurumlarında hükümlü müvekkillerimizi ziyaret eder ve cezaevi şartlarının iyileştirilmesi için de emek harcarız.

Temyiz avukatı ücretleri ne kadar?

Temyize götürülecek her dava dosyası farklı temyiz avukatı ücretleri gerektirebilir. Bu noktada tek referans Türkiye Barolar Birliği tarafından her yıl yayınlanan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesidir. Bu tarifenin altında kalmamak kaydıyla ücretler, müvekkiller ve avukatlar arasında pazarlık usulü belirlenebilir.

Mersin’de en iyi Temyiz avukatını nasıl bulabilirim?

Beyaz Hukuk Bürosu içinde temyiz süreçleri üzerine uzmanlaşmış, deneyim sahibi meslektaşlarımız vasıtasıyla hem istinaf hem de temyiz ihtiyaçlarınızda her zaman yardıma hazırım.

Temyiz avukatı ne yapar?

Temyiz avukatı, Bölge Adliye Mahkemeleri tarafından ilk derece mahkeme kararlarına dair verilen istinaf hükümlerini Yargıtay denetimine götürür. Temyiz başvurularını ve aşamalarını yürütür, gerekli dilekçeleri ve evrakları hazırlar. Müvekkillerinin hak ve çıkarlarını savunur, mağduriyetlerin giderilmesi için çalışır.

Temyiz davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Bütün temyiz süreçleri ve dosyaları için yetkili ve görevli tek adli unsur Yargıtay’dır. Yargıtay’dan daha üst bir yargı kurumu yoktur ve bu nedenle Yargıtay dışında hiçbir kurum temyiz kararı veremez.