Mersin boşanma avukatı

Mersin Boşanma Avukatı

4271 numaralı Türk Medeni Kanunu içinde 166. Maddede düzenlenen evlenme ve evliliği bitirme hususları üzerine çalışan Mersin Avukat kadrolarına Mersin boşanma avukatı denilir. Mersin adliyesi içinde boşanma davalarıyla ilgilenen Mersin boşanma hukuku avukatı, çoğunlukla aile hukuku ve TMK alanında ihtisas yapmış tecrübeli avukatlar arasından çıkar. İlgilendikleri süreçlerin hukuki dayanakları olan kanun metnine şuradan ulaşılabilir: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4721.pdf .

Boşanma Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Mersin hukuk bürosu dahilinde evliliklerini bitirmek isteyen çiftlere, beraber ya da tek taraflı hukuki destek sunan avukatlara boşanma avukatları denir. Bu avukatlar TMK içinde belirtilen, kanuni dayanaklar doğrultusunda boşanmak isteyen müvekkillerine hukuki boşanma süreçlerinde yardımcı olur. Boşanma davaları en genel kapsamda; anlaşmalı boşanma ve çekişmeli boşanma davaları biçiminde iki başlıkta ele alınır. Bir boşanma avukatının ilgilendiği davalar iki farklı kategoriden de olabilir. Aynı zamanda boşanmanın söz konusu olmadığı hizmetler de sunar. Örneğin bir boşanma avukatı çiftlere evlilik sözleşmesi hazırlamak için hukuki danışmanlık yapabilir.

Baktığı davalardan anlaşmalı boşanmalar çoğunlukla tek duruşmada sonlanır. Yalnız eşler arasında “bir veya birden çok hususta uyuşmazlık bulunuyorsa dava çoğunlukla çekişmeli boşanma davasına dönüşür. Bir çekişme dava dosyasına eklenebilecek birçok farklı unsurdan kaynaklanıyor olabilir. Çekişmeli boşanmalarda en çok görülen dava başlıkları şunlardır:

• Tedbir nafakası,
  • Çocukların velayeti,
  • Yoksulluk nafakası,
  • Mal paylaşımı,
  • İştirak nafakası.

Mersin’de Boşanma Avukatı Hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Beyaz Hukuk Bürosu olarak Türk Medeni Kanunu, aile hukuku ve boşanma süreçleri üzerine uzmanlaşmış, tecrübe sahibi meslektaşlarımız sayesinde boşanma dosyalarında çiftlere anlaşmalı boşanmaları için arabuluculuk yapabiliyoruz. Bu doğrultuda çiftler arasında; nafaka, mal paylaşımı, velayet, tazminat gibi hususları mutabakata vardırır ve boşanmanın kısa sürede daha az masrafla yaşanması için yardımcı oluruz. Ancak bir boşanma davası çekişmeli ise taraflar aynı avukattan hizmet alamazlar. Bu doğrultuda tek müvekkillerimize vekaleten; boşanmanın adalet çerçevesinde gerçekleşmesi ve hakkaniyetli olması adına çaba gösteririz. Örnek olarak mal paylaşımının çekişmeye konu olduğu davalarda:

• Müvekkilimizin hak kaybı yaşadığı paylaşımlara itirazlarda bulunuruz,
  • Evlilik birlikteliğine içkin olan taşınır ve taşınmaz mal varlıklarının eksiksiz tespitini yaparız.
  • Evliliğe dahil malların adaletli şekilde pay edilmesi için taleplerde bulunuruz.

Mal paylaşımı yerine velayet, nafaka gibi uyuşmazlıklarda da benzer şekilde müvekkillerimizin hak ve çıkarlarını korumaya çalışırız. İlk derece mahkemelerin kararlarını sırasıyla istinaf ve temyiz süreçlerine götürebilir, kararlara itiraz ederek tekrar değerlendirilmeleri için başvurular yaparız.

Boşanma Avukatı ile Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Anlaşmalı boşanma ve çekişmeli boşanma davaları fark etmeksizin bir boşanma avukatından destek almak hukuki boşanma işlemlerinin daha az zamanda görece kolay biçimde bitmesini sağlar. Bir avukattan hukuki destek almak öncelikle vekalet vermekle başlar.  Vekalet verilmesinin ardından avukatla birlikte dosya mütalaası yapılır, çekişmeli boşanma mı yoksa anlaşmalı boşanmamı gerçekleştirileceği tespit edilir. Avukat sonrasında duruma uygun dilekçeleri hazırlar ve müvekkillerinin adına gerekli makamlara başvuruda bulunur. Eğer dosya çekişmeli boşanma dosyası ise dilekçelere ek olarak talepler ve kanıtlar da dosyada yer almalıdır.

Boşanma davaları ne kadar sürer?

Boşanma davaları içinde bulundukları kategoriye göre farklı sürelerde karara bağlanabilirler. Anlaşmalı boşanma davalarında bir boşanma avukatına çiftin vekalet vermesinden sonra tek celsede sonuçlanan davalar başvurudan itibaren atmış ile doksan gün arasında hükme bağlanır ve kapatılır. Çekişmeli boşanma davaları ise sekiz ay ile on iki ay arasında sürebilen daha uzun süreçleri kapsar. Çiftler arasında uyuşmazlık yaşanan meselelerin sayısı, istenen tazminat ve nafaka miktarları ya da velayete tabi olan çocukların sayısı gibi davaya dahil etkenler kimi zaman süreci bir seneden fazlaya götürebilmektedir.

Mersin Boşanma Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Beyaz hukuk büromuza başvuran müvekkillerimizin evliliklerini bitirme isteklerinde ihtiyaç duyulan tüm hukuki desteği, uzman avukat arkadaşlarımız nezaretinde eksiksiz sunabilmekteyiz. Evlilikleri için ya da boşanma istekleri için bize başvuran müvekkillerimizin en sık talep ettiği hizmetler genel bağlamda şu şekilde maddelenebilir:

• Boşanmalar yüzünden ortaya çıkan zararlar ya da zarar beklentisinin doğması nedeniyle tazminat isteme davaları,
  • Nişan atma tazminat davaları,
  • Nafakaya hak kazanan müvekkillerimiz adına bütün nafaka türleri için talepler oluşturmak,
  • Anlaşmalı boşanma süreçlerinde eşlere vekaleten dilekçeler ve boşanma sözleşmesi metinleri hazırlama,
  • Mal paylaşımı hususundaki uyuşmazlık hallerinde, çiftlerin birlikteliğine dahil edilecek mal varlıklarının tespit edilmesi ve kanıtlı biçimde mahkemeye sunulması,
  • Evlatların velayeti için gerekli başvurularda bulunmak.

Boşanma avukatı ücretleri ne kadar?

Boşanma avukatı ücretleri anlaşmalı boşanmalarda ve çekişmeli boşanmalarda farklılık gösterebilir. Bu noktada müvekkiller ve avukatlar kendi aralarında serbest usulle fiyat belirlerler. Ancak Türkiye Barolar Birliği’nin her yıl belirlediği avukatlık asgari ücret tarifesinin altına düşülmemelidir.

Mersin’de en iyi boşanma avukatını nasıl bulabilirim?

Beyaz hukuk bürosu olarak evliliğe dair bütün hukuki ihtiyaçlarınızda ihtisas sahibi deneyimli hukukçularla yardıma hazırız.

Boşanma avukatı ne yapar?

Evliliklerini bitirmek isteyen çiftlere ya da tek taraflı kişilere hukuki hizmet sunar. Vekaleten duruşmalara katılır, mahkemeye dilekçeler, talepler ve itirazlar sunar. Müvekkillerinin haklarını savunur, adil boşanma süreçleri için mesai harcar. Evlilik sözleşmeleri hazırlayabilir, birinci derece mahkeme kararlarını istinaf ve temyiz süreçlerine götürür.

Boşanma davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Aile Mahkemeleri, kanunen boşanma davalarında görevli kılınmıştır. Aile Mahkemeleri arasında hangisinin boşanma davasında yetkili olacağı ise boşanacak çiftlerin son ikamet adresi doğrultusunda belirlenir. Bir aile mahkemesinin olmadığı yerel ölçekli istisnai adliyelerde Asliye Hukuk Mahkemeleri görevli ve yetkili olacaktır. Asliye Hukuk Mahkemeleri haricinde başka hiçbir mahkeme boşanma davasını devralamaz.