Mersin miras avukatı

Mersin Miras Avukatı

Mersin miras avukatı kişilerin miras ile ilgili konularda yaşadığı anlaşmazlıklara hukuki çözümler bulabilmek adına miras hukuku davalarında kişilerin savunmasını gerçekleştiren kişidir.

Mersin miras avukatı miras hukukunun mevzuatı olan Türk Medeni Kanunu konusunda bilgi ve yetkinliğe sahiptir.

Miras Avukatı Nedir Ve Hangi Davalara Bakar?

Mersin miras hukuku kişilerin yasal hakları gereği korunan saklı miras haklarını gözeten avukattır. Bazı durumların varlığında miras konusunda anlaşmazlıklar çıkabilmektedir. Örneğin bir taşınmaz ortak olarak birden fazla kişiye miras kalabilir ve kişiler miras kalan taşınmazın ne yapılacağı konusunda farklı düşünebilirler.

Bu ve benzeri durumlar için miras hukuku alanı problemleri çözecek hukuki prosedürler sunar.

Mersin miras avukatının bakmakta olduğu davaları şu şekilde sıralayabiliriz:

• Reddi Miras Davası
  • Tereke Tespiti Davası
  • İzale-i Şuyu Davası
  • Tenkis Davası
  • Muris Muvazaası Davası

Reddi Miras Davası

Eğer miras kalan kişiler murisin yasal mirasçıları ise veya muris ölmeden önce mirasını kendi belirlediği bazı kişilere bıraktıysa miras otomatik olarak kişilere geçer. Fakat bazen murisin borcu mirasdan daha fazla olabilmektedir. Bu gibi durumlarda kişilerin reddi miras davası açarak mirası ve borçları almak istemeyebilirler.

TMK Madde 599- Mirasçılar, mirasbırakanın ölümü ile mirası bir bütün olarak, kanun gereğince kazanırlar.Fakat mirasın otomatik olarak mirasçıya aktarılıyor olması, mirasçının istemediği sebepler de doğurabilmektedir. Miras almak için davaya gerek duyulmasa da mirasın reddedilebilmesi için mutlaka bir miras avukatı ile görüşülüp mirasın reddedilmesi gerekir.

Bir diğer yandan muris ile küs olan ya da bir gerekçe ile mirası almak istemeyen kişiler de reddi miras davası açarak mirası reddedebilirler.

TMK Madde 605-Yasal ve atanmış mirasçılar mirası reddedebilirler. Ölümü tarihinde mirasbırakanın ödemeden aczi açıkça belli veya resmen tespit edilmiş ise, miras reddedilmiş sayılır.

TMK Madde 609- Mirasın reddi, mirasçılar tarafından sulh mahkemesine sözlü veya yazılı beyanla yapılır.

TMK Madde 606- Miras, üç ay içinde reddolunabilir.

Tereke Tespiti Davası

Miras bırakacak kişinin ölümü halinde yasal mirasçılar kişinin üzerindeki mal varlığının ve borcun tespit edilebilmesi için tereke tespiti davası yoluna başvurabilirler. Bu da miras için önemli konulardan biridir. Çünkü yasal mirasçı bilmeden mirastan daha büyük bir borç ile baş başa kalabilir.

Madde 590- Aşağıdaki sebeplerden birinin gerçekleşmesi hâlinde sulh hâkimi terekenin defterinin tutulmasına karar verir: 1. Mirasçılar arasında vesayet altına alınmış olan veya alınması gereken kimse varsa, 2. Mirasçılardan biri uzun süreden beri bulunamıyorsa ve temsilcisi de yoksa, 3. Mirasçılardan veya ilgililerden biri, ölüm tarihinden başlayarak bir ay içinde istemde bulunursa, Defter tutma işlemi gecikmeksizin tamamlanır.

İzale-i Şuyu Davası

Eğer bir taşınmaz aynı anda birden fazla mirasçıya miras bırakılmış ise ve kişiler bu ortak miras bırakılmış olan taşınmazdaki ortaklığın giderilmesini talep ediyorsa izale-i şüyu davası açarlar.

Dava sonucunda taşınmaz satılarak veya pay edilerek problem çözülür.

TMK Madde 698- Hukukî bir işlem gereğince veya paylı malın sürekli bir amaca özgülenmiş olması sebebiyle paylı mülkiyeti devam ettirme yükümlülüğü bulunmadıkça, paydaşlardan her biri malın paylaşılmasını isteyebilir.

TMK Madde 699- Paylaşma, malın aynen bölüşülmesi veya pazarlık ya da artırmayla satılarak bedelinin bölüşülmesi biçiminde gerçekleştirilir.

Tenkis Davası

Yasal mirasçıların hak ve özgürlükleri kanunen belirlenmiştir. Yasal mirasçıların saklı paylarından belirlenen oran üzerinde tasarruf edilemez. Muris böyle bir tasarrufta bulunmuş ise tenkis davası açılabilir.

Madde 506- Saklı pay aşağıdaki oranlardan ibarettir: 1. Altsoy için yasal miras payının yarısı, 2. Ana ve babadan her biri için yasal miras payının dörtte biri, 3. (Mülga: 4/5/2007-5650/2 md.) 4. Sağ kalan eş için, altsoy veya ana ve baba zümresiyle birlikte mirasçı olması hâlinde yasal miras payının tamamı, diğer hâllerde yasal miras payının dörtte üçü.

Muris Muvazaası Davası

Muvazaa hukuki bir işlemin taraflardan gizli şekilde yapılması anlamına gelmektedir. Muris muvazaasında ise kişi yasal mirasçılarından gizli olarak üzerindeki malları başka bir yere aktarmış olabilmektedir.

Bu gibi durumlarda muris muvazaası davasına başvurulmalıdır.

Miras davalarının dayanağı olan Türk Medeni Hukuku hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4721.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Mersin’de Miras Avukatı Hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Mersin miras avukatları olarak öncelikli hedefimiz danışanımızın davaya sebep olan öyküsünü anlayabilmek ve en doğru hukuki yolu izlemektir. Bu sebeple ilk önce danışanımız ile ön görüşme sağlarız.

Dava konusu, şikayet ve talepler belirlendikten sonra bizleri en hızlı ve kesin çözüme kavuşturacak miras davasını belirleriz.

Danışanımız ile birlikte dava dilekçesi hazırlar ve varsa gerekli harçları yatırırız.

Dava süreci öncesinden dava sonuçlanana dek yasal süreci takip ederiz.

Miras Avukatı İle Miras Davası Nasıl Açılır?

Miras davası kapsamına giren konu ile ilgili Miras avukatına danışarak bilgi alınır. Daha sonra miras avukatı danışanı ile birlikte dilekçe hazırlayarak miras davası başvurusunda bulunur ve yasal süreç başlatılmış olur.

Miras Davaları Ne Kadar Sürer?

Miras davaları yaklaşık olarak 1.5 sene sürmektedir. Fakat davanın niteliğine bağlı olarak bu süre daha uzun ya da kısa olabilir.

Miras Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Mersin avukat olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Miras hukuku danışmanlığı hizmeti
  • Danışan ile ön görüşme gerçekleştirme hizmeti
  • Dava dilekçesi hazırlanması hizmeti
  • Dava dilekçesi ile birlikte mahkemeye dava başvurusunda bulunma hizmeti
  • Veraset ilamının alınması işlemleri hizmeti
  • Vasiyetname hazırlanması hizmeti
  • Muris Muvazaası davası başvurusu ve takibi hizmeti
  • Tenkis Davası başvurusu ve takibi hizmeti
  • İzale-I Şuyu davası başvurusu ve takibi hizmeti
  • Reddi miras davası başvurusu ve takibi hizmeti
  • Tereke tespit davası başvurusu ve takibi hizmeti

Miras avukatı ücretleri ne kadar?

Mersin’de en iyi miras avukatını nasıl bulabilirim?

Miras davalarını müvekkilinin lehine sonuçlanacak şekilde donanıma sahip avukat meslektaşlarımız ile sizin de miras davanızı olabilecek en hızlı şekilde sonuçlandırmak için hazırız.

Miras avukatı ne yapar?

Miras avukatı kişilerin ihtiyaçlarını baz alarak doğru miras hukuku davasını belirler ve takip eder.

Miras davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Miras davasında görevli mahkeme Sulh Hukuk Mahkemesidir.