Mersin vergi avukatı

Mersin Vergi Avukatı

Mersin Adliyesi içinde vergi uyuşmazlıkları ve vergilerle ilgili hukuki meselelerle ile ilgilenen Mersin avukat kadrolarına, Mersin vergi avukatı denir. Türkiye’de hem tüzel kişilikler hem de bireyler vergi mükellefi statüsündedir. Bazı ürün ve hizmetlerden dolaylı olarak ya da şahıs ve tüzel kişiliklerden doğrudan toplanarak kamu gerekliliklerine kaynak yapılan paralar vergi kelimesiyle ifade edilir.

Mersin Vergi Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Mersin en iyi vergi avukatı aynı anda; Vergi hukuku mevzuatları, Vergi Usul Kanunu, Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun, Gümrük Kanunu gibi yasaların kapsamındaki bütün vergi hukuku meseleleriyle ilgilenebilir. Mersin hukuk bürosu içinde hukuki danışmanlık ve arabuluculuk hizmetlerine ek olarak vergi davalarını vekaleten yürütebilir.

Genellikle devletin vergi olarak alacaklarının korunması adına açılan vergi hukuku davalarına bakarlar. Bunların içinde en sık rastlanılanlar şöyle sıralanabilir:

• Vergi iptali davaları,
  • Mali yaptırım davaları,
  • Vergi idari yaptırım davaları,
  • Vergi suçu davaları.

Bu başlıkların en kapsamlı kategoriler olduğu gözden kaçırılmamalıdır. Çünkü bir vergi avukatı aşağıdaki alt başlıklar şeklinde uzatabileceğimiz bir yelpazede kapsamlı bir hizmet sunabilir.

Gümrük Vergilerine İtiraz ve Gümrük Vergilerinin İptali Davaları

Vergi tahakkukuna dair ya da veya vergi cezasına itirazlarda bulunmak için 4458 sayılı Gümrük Kanunu’nun 242. Maddesi kapsamında yapılan düzenlemelere göre bir gümrük vergisi itirazı veya iptali davası adına ilk başta idari itiraz yoluna gidilmelidir. Çünkü idari itiraz usulü yerine getirilmeden, Vergi Mahkemeleri’ne iptal davası açmak doğrudan mümkün değildir. Gümrük para cezalarının dahi içinde bulunduğu, gümrük vergisi davaları için idari yargıya doğrudan iptal davası açma hakkı bulunmamaktadır.

Vergi Ceza İhbarnamesine İtiraz Davaları

Vergi yükümlülüğü bulunan gerçek ve tüzel kişiliklere tebliğde bulunulan; vergi asılları, vergi cezaları gibi bildirim belgelerine vergi ceza ihbarnamesi denilmektedir. Herhangi bir mükellefe bahsi geçen ceza ihbarnamesi tebliğ edildiği anda ortaya iptal davası veya itiraz davası açma hakkı doğar. Vergi Usul Kanunu uyarınca Vergi Mahkemeleri’ne dava açılabilecek Vergi ceza ihbarnamelerinde genel olarak aşağıda listelenen bilgiler yer alır:

• İptal davası açabilmek adına gerekli süre ve yetkili mahkemeler,
  • Verginin türü ve asıl miktarı,
  • Verginin ceza tutarı,
  • Takdir komisyonu bilgileri,
  • Vergi cezasının hukuki dayanağı,
  • Gerçek ya da tüzel kişiliklerin bilgileri,
  • Vergi inceleme raporu

Mükelleflere tebliğ edilen bir ceza ihbarnamesine üç farklı itiraz ve iptal davası açılabilir. Koşullara göre değişiklik gösterecek bu davalar şu alt başlıklar halinde incelenir:

Doğrudan İptal Davası

Vergi ceza ihbarnamelerine karşı çıkmak ve iptalini istemek adına dava açma hakkı, ihbarnamenin ibrazından sonra otuz gün için kullanılmak zorundadır. Bu doğrudan iptal davası açma yöntemi, doğrudan duruşmalara gidilen ve Vergi Mahkemeleri’nden karar beklenilen ilk yoldur.

İdari İtirazdan Sonra İptal Davası Açma

Bir verginin ortaya çıktığı iş, faaliyet ve ticaret sonrasında beş yıl içinde ortaya çıkan vergideki hatalara itiraz edilebilir. Bu tür vergiyle ilintili mevzuatlar ve kanunlar doğrultusunda vergilerin asıl miktarları ve vergilere dair cezalarda yaşanan hataların, yanlışlıkların nasıl düzeltileceği detaylı biçimde hükümlerle düzenlenir. Bu düzeltme işlemleri için bahsi geçen beş yıl içinde, vergiden ya da cezadan sorumlu olan Vergi Dairesine idari itirazda bulunulmalıdır. Böyle bir yanlışlığın, idari yöntemle giderilmesi adına sadece Vergi Dairesi müdürleri yetkili olarak kabul edilir.

Unutmadan belirtmek gerekir ki yanlışlığa ilk otuz günlük doğrudan iptal davası açabilme süresi içinde idari itiraz yapılırsa, ilk bir aylık dava açma süre hakkı dondurulur ve itiraz sonlanınca tekrar kaldığı yerden devam eder. Ayrıca iki ay boyunca itiraz cevapsız kalırsa da vergi mükellefine kalan günler tekrar hak tanınır.

Uzlaşma Başvurusundan Sonra Açılan İptal Davası

Verginin aslı veya cezası tebliğ edilen mükellefler uzlaşma talebinde bulunacaksa ilk bir ay için başvuruda bulunmalıdır. Uzlaşma talebi yapılırken ve uzlaşma esnasında karar alırken mükellefler dikkat etmelilerdir. Çünkü Vergi Dairesi ile ceza alan ya da vergi borcu bulunan mükellefler arasında uzlaşmaya varıldığı durumlarda, cezalı / mükellef kişiler mutabakata varılan vergi miktarları ve vergi cezalarına dair iptal davası açma haklarını kaybederler. Fakat mutabık kalınamadığı hallerde, uzlaşma başvurusu esnasında kalan iptal davası açma hakkı ve süresi saklıdır. Vergi Usul Kanunu metninin 7. Ek belgesinde düzenlendiği gibi uzlaşma için yapılan taleplerin ortaya çıktığı anda iptal davası açma süresi bitmiş veya on beş günden az kalmışsa, uzlaşmanın gerçekleşmediğini belirten tutanakla beraber iptal davası açma zaman hakkına on beş gün daha eklenir.

Genel ve Özel Usulsüzlük Cezasına Karşı İtiraz ve İptal Davası

213 numaralı Vergi Usul Kanunu, kendi içinde usulsüzlük olgusunu; özel usulsüzlük ve genel usulsüzlük şeklinde iki ayrı ana kategoride ele alır. Her iki usulsüzlük türü de hukuki açıdan kabahat statüsünde ele alınır. Haliyle bir usulsüzlük, vergi kabahati olarak da adlandırılabilir. Türkiye hukuk sistemi içinde kabahatlere uygun görülen cezai müeyyideler sadece idari para cezaları olabilir. Bu nedenle herhangi bir vergi usulsüzlüğü isnat edilen bireylere hapis cezası hükmedilemez.

Bu bağlamda adı geçen genel usulsüzlükler; birinci derece ve ikinci derece olarak farklı başlıklara ayrılmıştır. Birinci derece genel usulsüzlük örneklerinden en bilineni; mükellefin tutmak mecburiyetinde olduğu zorunlu defterlerden herhangi birisinin eksikliği, tutulmamış olması şeklinde belirtilebilir. İkinci derece genel usulsüzler ise; veraset veya intikal vergisi gibi yükümlülüklerin belirtilen sürelerde tebliğ ve tahakkuk edilmemesi benzeri kabahatleri içerir

Yukarıda adı geçen yasanın 353. 354. ve 355. Maddeleri kapsamında ele alınan özel usulsüzlükler arasından en bilinen; bir ticaret ve hizmet alışverişi sonrası makbuz, fiş ya da fatura düzenlememektir.

Genel usulsüzlük ya da özel usulsüzlük gibi kabahatler doğrultusunda mükelleflere tebliğ edilen cezalara itiraz etmek ve iptal davası açmak için yukarıda son üç başlıkta ele aldığımız yol haritalarından uygun olan tercih edilebilir.  Doğrudan iptal davası, idari itiraz sonrası iptal davası ve uzlaşma başvurusu sonrası iptal davası aşamaları yine aynı şekilde geçerlidir.

Yürütmenin Durdurulması Davaları

Vergi Mahkemeleri içinde yürütülen dava dosyalarında; yürütmenin durdurulması kararından yararlanabilmek, bu kararın alınacağı idari davalardan usul ve detaylar doğrultusunda ayrışmaktadır. İlgili yasa metinleri ve mevzuatlarda belirtildiği üzere herhangi bir davanın açılmış olması dahi vergi uyuşmazlıklarında ortaya çıkan; zam, vergi aslı, ceza ve benzeri mali yükümlükleri dondurur. Duruşmalar bir karara bağlanıp da dosya kapatılana kadar mükelleflerden ya da cezalılardan herhangi bir tahsilat yapılamaz.

Vergi Zıyaı Cezası Davaları

Vergi zıyaı cezaları; Vergi Usul Kanunu 341. maddesi kapsamında düzenlenmiş ve betimlenmiştir. Bu bağlamda mükelleflerin, muhatap oldukları vergilere dair sorumlulukları belirlenen süre zarfında yerine getirememesi durumunda karşılaşacağı idari para cezaları, hukuken vergi zıyaı cezası şeklinde tanımlanır. İlk aşamada verginin eksik tahakkuku ya da geç tahakkuk edilmesi genel kapsamlı vergi zıyaı cezaları arasında kabul edilebilir. Ayrıca medeni hal ve ailevi bilgiler gibi kişisel verilerin, vergi indirimleri ya da yararlarından faydalanabilmek için yanlış beyan edilmesi de vergi zıyaına güzel bir örnektir.

Mersin’de Vergi Avukatı Hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Tarafların vergi daireleri ve vergi mükellefleri / cezalılar olduğu uyuşmazlıklarda; müvekkillerimiz için vekaleten davalara katılma ve hukuki danışmanlık hizmetleri sunarak onlara yardımcı olur, haklarını müdafi ederiz.  Vergi avukatı müvekkillerimizin en sık başvurduğu hizmetlerimiz şu biçimde maddelenebilir:

• Vergi hukuku kapsamında hukuki danışmanlık,
  • İhtiyaç duyulan mevzuat, yasa ve yönergelerin takibi,
  • Vergilendirmeden doğan ihtilaflar,
  • Vergi suçu davalarında savunmanın üstlenilmesi,
  • Usul ve mevzuatların ihlallerinden doğan uyuşmazlıklara hukuki çözümler.

Beyaz Hukuk Bürosu bünyesinde; vergi hukuku üzerine ihtisas sahibi, deneyimli avukat arkadaşlarımız sayesinde tüzel ve gerçek kişiliklerin bütün vergi hukuku ihtiyaçlarını karşılayabilmekteyiz.  Ayrıca vergi hukukunun sık sık alttaki alanlarla kesiştiğinin farkındayız ve bu alt başlıklarda da bütün ilintili hizmetleri verebiliriz:

• Borçlar hukuku,
  • İdare hukuku
  • Ceza hukuku,
  • Vergi muhasebesi,
  • Ticaret hukuku,
  • Kamu maliyesi.

Mersin Vergi Avukatı ile Vergi Davası Nasıl Açılır?

Mersin vergi avukatı yardımıyla bir vergi davası açmak adına gerekli ilk adım vekalet vermektir. Arkasından davaya konu olan vergi uzlaşmazlığı ve hukuki olarak neler yapılabileceği tespit edilir.  Devamında avukatınız dilekçeler hazırlar ve yetkili mercilere ibraz eder. Önceki başlıklarda değinilen otuz günlük itiraz süreleri bu aşamada göz önünde bulundurulmalıdır.

Vergi Davaları Ne Kadar Sürer?

2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 20. Maddesi içinde beşinci fıkrada hükmedilen düzenlemeler doğrultusunda, Vergi Mahkemeleri’ne taşınan dava dosyaları en çok altı aylık zaman diliminde sonuçlanmalıdır. Fakat yarım senelik bu zaman diliminde Vergi Mahkemeleri’nde oluşan iş yoğunluğu ve başvuru tarihi gibi hususlar tekemmül sırasının gelmesini geciktirebilir.

Mersin Vergi Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Beyaz Hukuk Bürosu olarak vergi hukuku alanında verdiğimiz hizmetlerden ilk akla gelenler şu şekilde sıralanabilir:

• Uzlaşma komisyonuna başvurular yapmak,
  • Vergi hukuku üzerine dava takibi ve danışmanlık hizmetleri,
  • Vergi davası açmak adına evrakların hazırlanması ve dilekçelerin yazılması,
  • Vergi ve ceza ihbarnamelerinin iptali için dava açmak,
  • Ödeme emrinin iptali için dava açmak,
  • Vergi anlaşmazlıklarına dair hukuki çözümler.

Vergi Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Vergi avukatı ücretleri alınacak hukuki hizmetin türü, dosyanın niteliği ve söz konusu verginin ya da cezanın miktarı gibi değişkenler üzerinden serbest usulle belirlenir. Ancak TBB tarafından belirlenen avukatlık asgari ücret tarifesindeki alt sınırların dışına çıkılamaz.

Mersin’de En İyi Vergi Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Beyaz Hukuk Bürosu içinde bulunan uzman ve tecrübeli vergi hukukçularıyla her zaman yardıma hazırız.

Vergi Avukatı Ne Yapar?

Vekaleten duruşmalara katılır, vergi davalarını takip eder ve müvekkillerine hukuki çözümler sunar. İdari itirazlar yapabilir, müvekkillerinin haklarını ve çıkarlarını savunur.

Vergi Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

İdari Yargı Uygulamaları Kanunu’nun, 37. Maddesinin, a bendi uyarınca tarh ve tahakkuk aşamasındaki malî yükümlülüklerde yaşanan uyuşmazlıklarda, vergi dairesinin yer aldığı adresteki Vergi Mahkemeleri görevli ve yetkili kabul edilmektedir.