Mersin emlak ve emlakçı avukatı

Mersin Emlak Avukatı

Mersin emlak ve emlakçı avukatı kişilerin emlak ve gayrimenkul ile ilgili anlaşmazlık yaşaması durumunda ortaya çıkan davalara bakan avukattır. Mersin emlak ve emlakçı avukatı uzmanlığı gereği 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu, 6098 sayılı Borçlar Kanunu ve 634 sayılı Kat Mülkiyeti kanunu mevzuatına hakimdir.

Madde 704- Taşınmaz mülkiyetinin konusu şunlardır: 1. Arazi, 2. Tapu kütüğünde ayrı sayfaya kaydedilen bağımsız ve sürekli haklar, 3. Kat mülkiyeti kütüğüne kayıtlı bağımsız bölümler.

Mersin Emlak Ve Emlakçı Avukatı Nedir Ve Hangi Davalara Bakar?

Emlak, taşınmazların alım-satımının yapıldığı ve karşılığında büyük meblağların ödendiği bir alandır. Bu sebeple yaşanabilecek mağduriyetler hem müşteri açısından hem de emlak işini yapan kişi tarafından maddi külfeti ile doğru orantıda büyük olabilmektedir.

Bu sebeple kişilerin mağduriyet yaşamaması, olası bir anlaşmazlık durumunda da hukuki prosedürler uygulanarak problemin çözülebilmesi adına gayrimenkul hukuku alanı ve emlak ile ilgili kanun maddelerine yer verilmiştir. Mersin emlak ve emlakçı avukatı da bahsi geçen gayrimenkul hukuku ve ilişkili kanun maddeleri alanında uzmanlaşmış kişiye denmektedir.

Mersin emlak ve emlakçı avukatının bakmakta olduğu dava konularını şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Önalım hakkı davası,
  • Kira sözleşmelerinden kaynaklanan uyuşmazlık davaları,
  • Alım ve satım sırasında yaşanan anlaşmazlıklarla ilgili davalar,
  • İnşaat projeleri problemleri ile ilgili davalar,
  • Tapu iptali davası,
  • İzale-i Şuyu davası,
  • Muhdesatın Aidiyeti davası,
  • Tapu ve imar problemleri ile ilgili davalar,
  • Yabancıların mülk edinmesi ile ilgili davalar,
  • Emlakçıların meslek hayatında yaşadığı problemler ile ilgili davalar,
  • Kamulaştırmanın iptali davası,
  • Kiracının tahliyesi davası,
  • Tapu Kadastro davası,
  • Taşınmaz satış sözleşmesi davası,
  • Muris muvazaası davası

İzale-I Şuyu Davası

İzale-I Şuyu bir diğer adıyla ortaklığın giderilmesi davası, miras yolu ile birden fazla kişiye ortak olarak kalmış bir taşınmazın mülk sahiplerine pay edilmesi veya satılarak parasının eşit olarak bölüştürülmesi ile ilgili davadır. Bu dava gayrimenkul hukukunun yanı sıra miras hukukunun kapsamına da girmektedir.

Madde 698 – Paylaşma İstemi

1.Hukukî bir işlem gereğince veya paylı malın sürekli bir amaca özgülenmiş olması sebebiyle paylı mülkiyeti devam ettirme yükümlülüğü bulunmadıkça, paydaşlardan her biri malın paylaşılmasını isteyebilir.

2.Paylaşmayı isteme hakkı, hukukî bir işlemle en çok on yıllık süre ile sınırlandırılabilir. Taşınmazlarda paylı mülkiyetin devamına ilişkin sözleşmeler, resmî şekle bağlıdır ve tapu kütüğüne şerh verilebilir.

3.Uygun olmayan zamanda paylaşma isteminde bulunulamaz.

Muhdesatın Aidiyeti Davası

Taşınmaz satıldığında taşınmazdan ayrılamayacak parçalar da onunla beraber satılmış olur. Eski sahibi bu parçalar hakkında hak isteminde bulunursa muhdesatın aidiyeti davası açılmalıdır.

Mülkiyet hakkının içeriği
Madde 683- Bir şeye malik olan kimse, hukuk düzeninin sınırları içinde, o şey üzerinde dilediği gibi kullanma, yararlanma ve tasarrufta bulunma yetkisine sahiptir.

Tapu İptali Davası

Tapu bir ücret karşılığında alınan taşınmazın kime ait olduğunun belgelenmesi için verilen resmi bir belgedir. Bu belge dolandırıcılık, belgede sahtecilik, tapu sahibinin iyi niyetini suistimal etmek vb. Yollarla elde edilemez.

Fakat tapunun edinilmesinde bu gibi suçlar işlendiyse tapu iptal davası açılabilmektedir. Bu dava sırasında kişinin tapuyu haksız fiil yoluyla üstüne almış olduğu ispat edilmelidir.

Gayrimenkul Hukuku davalarının dayanağı olan mevzuat bilgileri hakkında;

Mersin’de Emlakçı Avukatı Hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Mersin avukat olarak danışanımız ile ön görüşme sağlayarak konunun derinlikli olarak anlaşılmasını sağlarız,

Daha sonra belirlenen problemden yola çıkarak doğru dava türünü belirler ve dava dilekçesi hazırlayarak dava istemiyle Asliye Hukuk Mahkemesine başvuruda bulunuruz,

Mersin emlak ve emlakçı avukatı olarak danışanlarımızın gayrimenkul ile ilgili haklarını gözetir ve onları gayrimenkul hukuku alanı ile ilgili bilgilendiririz,

Süreci öngörerek danışanımıza dava süreci ve sonrası ile ilgili bilgi veririz,

Mahkemede müvekkilimizin faydasına olacak bilgi ve belgeleri temin ederek mahkemeye sunulmak üzere bir araya getiririz,

Emlakçı veya müşteri olan danışanlarımıza alım-satım sürecinde hukuki destek sağlarız,

Ev sahibinin haklı gerekçeleri olduğu durumda kiracının tahliyesi ile ilgili yasal işlem başlatır ve takip ederiz,

Kiracı ile ev sahibi arasında veya emlakçı ile müşterisi arasında yaşanan anlaşmazlık durumlarında arabuluculuk hizmeti sağlarız,

Dava sürecini en başından sonuçlanana dek müvekkilimiz adına takip ederiz.

Mersin Emlakçı Avukatı İle Emlak Davası Nasıl Açılır?

Mersin emlak ve emlakçı avukatı dava başvurusu yapılmadan önce taraflar arasında arabuluculuk hizmeti vererek uzlaşma yoluna gidilmesine öncelik verir. Kimi durumlarda uzlaşma yolu davaya gerek kalmadan problemin çözülmesine olanak sağlamaktadır.

Fakat arabuluculuk hizmeti aldığında da ortak noktada buluşamayan taraflar dava yoluna gitmeyi tercih edebilirler. Bu durumda Mersin emlak ve emlakçı avukatı danışanı ile birlikte dava başvuru dilekçesi hazırlayarak Asliye Hukuk Mahkemesine dava isteminde bulunur ve böylece yasal süreç başlar.

Emlak Davaları Ne Kadar Sürer?

Emlak davaları ortalama 1 yıl içerisinde sonuçlanmaktadır. Dava sürecinde işinin eri olan Mersin emlak ve emlakçı avukatı ile birlikte hareket etmek problemin olabilecek en kısa sürede çözüme kavuşabilmesi açısından kişinin faydasına olacaktır.

Mersin Emlak Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Mersin en iyi emlak ve emlakçı avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Gayrimenkul hukuku danışmanlığı hizmeti
  • Emlak komisyonları ile ilgili anlaşmazlıklar için arabuluculuk ve dava başvurusu hizmeti
  • Tapu Kadastro davası başvurusu ve dava takibi hizmeti
  • Taşınmaz satış sözleşmesi davası başvurusu ve dava takibi hizmeti
  • Dava tarafları arasında zorunlu arabuluculuk hizmeti
  • Tapu iptali davası başvurusu ve dava takibi hizmeti
  • Muhdesatın Aidiyeti davası başvurusu ve dava takibi hizmeti
  • Emlak davası dilekçesi hazırlanması hizmeti
  • Kiracının tahliyesi davası başvurusu ve dava takibi hizmeti
  • Gayrimenkul davası başvurusu işlemleri
  • Kira sözleşmesi düzenlenmesi hizmeti
  • Önalım hakkı davası başvurusu ve dava takibi hizmeti
  • Kamulaştırmanın iptali davası başvurusu ve dava takibi hizmeti
  • Gayrimenkulların alım-satım süreçlerinde hukuki danışmanlık hizmeti
  • İzale-i Şuyu davası başvuru ve dava takibi hizmeti
  • Muris muvazaası davası başvuru ve dava takibi hizmeti

Emlak ve emlakçılık avukatı ücretleri ne kadar?

Mersin’de en iyi emlak ve emlakçılık avukatını nasıl bulabilirim?

Uzun yıllara dayanan tecrübemizle Mersin ve çevre illerimizde kişilerin gayrimenkul ile ilgili her türlü dava konusunda yardımcı olmaktayız. İhtiyaç halinde sizlere de bu hizmeti sunmaktan şeref duyarız. Detaylı bilgi için bize ulaşın.

Emlak ve emlakçılık avukatı ne yapar?

Emlak ve emlakçı avukatı her türlü gayrimenkul ile ilgili yaşanabilecek anlaşmazlık durumlarında problemlerin hukuki yollarla çözülebilmesi adına müvekkilini temsil eden kişidir.

Emlak davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Emlak davalarında görevli mahkeme Asliye Hukuk Mahkemesidir.