Mersin tüketici avukatı

Mersin Tüketici Avukatı

Mersin tüketici avukatı kişilerin satın almış olduğu her türlü mal ile ilgili yaşanan problemlerde tüketici davalarına bakan avukattır.

Üretici firmaların ve satışı gerçekleştiren mağazaların tüketiciye karşı bazı sorumlulukları mevcuttur. Bunlar, tüketiciye sunulan hizmetin gerçeğe uygun olması ve tüketicinin satın almış olduğu ürün ile ilgili aldatılmaya maruz kalmaması gibi örneklendirilebilir.

Aldatmanın yanı sıra tüketiciye sunulan bir yiyeceğin son kullanma tarihinin geçmemiş ya da bozulmamış olması da gerekmektedir. Tüketiciye ihmal sonucu veya bilinçli olarak bozuk ürün satılması tüketicinin sağlığını tehdit edeceğinden dava istemine sebebiyet verebilir.

Mersin tüketici avukatı bu bağlamda tüketici davaları avukatlığı yapmaktadır.

Tüketici davalarının konusu kimi zaman maddi külfeti ağır olan ürünler de olabilmektedir. Teknolojik aletlerin bozuk çıkması, internet üzerinden yapılan alışverişlerde hatalı veya aldatmaca ürün gönderimi, marketten alınan ürünün son kullanma tarihinin geçmiş olması vb. durumlar da tüketici davalarına szemin hazırlayabilmektedir.

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında kanun, tüketici hakları davalarının mevzuatını oluşturmaktadır.

MADDE 1- (1) Bu Kanunun amacı; kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemektir.

Mersin Tüketici Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Mersin tüketici avukatı tüketicinin satın almış olduğu her türlü mal veya ürün ile ilgili yaşadığı hak ihlallerine ilişkin davalara bakmaktadır.

Mersin tüketici avukatının bakmakta olduğu dava konularını şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Ayıplı mal davaları
  • Ayıplı hizmet davaları
  • Tüketici kredisi davaları
  • Tüketici sözleşmesi davaları

Ayıplı Mal/Ayıplı Hizmet Davaları

Ayıplı mal ve ayıplı hizmet kavramlarının tanımı 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Kanununda belirtilmiştir. Bu kanuna göre ayıplı mal, tüketiciye sunulan mal veya ürünün özelliği bakımından taşıması gereken özellikleri taşımaması veya ürünün tüketiciye vaat edilen özelliklerde olmaması durumudur.

Örnek vermek gerekirse, tüketiciye gerçek deri olarak yüksek fiyata satılan bir ürünün deri olmaması ve bu üründen tüketiciyi kandırarak haksız gelir sağlamak ayıplı mal kapsamına girmektedir.

MADDE 8- (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

Ayıplı hizmet ise tüketiciye sunulan hizmetin söz verilen sürede gerçekleşmemesi veya sözleşme maddelerine uyulmamasıdır.

MADDE 13- (1) Ayıplı hizmet, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan hizmettir

MADDE 6- (1) Vitrinde, rafta, elektronik ortamda veya açıkça görülebilir herhangi bir yerde teşhir edilen malın, satılık olmadığı belirtilen bir ibareye yer verilmedikçe satışından kaçınılamaz.

Bu iki durumun varlığı, tüketici hakları kanununda belirlenen maddelere karşı geldiğinden tüketicinin dava başvurusu yapabilmesine olanak sağlar.

Tüketici Kredisi Davası

Tüketici, ihtiyaç halinde belirli bir banka ile anlaşarak tüketici kredisi alabilme hakkına sahiptir. Tüketici kredisi alınırken banka ile müşterisi arasında sözleşme imzalanır. İlerleyen aşamalarda sözleşmeye uyulmaması, sözleşmede müşterinin haberi olmadan değişikliğe gidilmesi, sözleşmenin feshedilmesi vb durumlar tüketici kredisi davalarına Zemin hazırlamaktadır.

MADDE 26- (1) Belirli süreli kredi sözleşmesinin şartları, tüketici aleyhine değiştirilemez. (2) Belirsiz süreli kredi sözleşmelerinde faiz oranının artırılması durumunda, bu değişikliğin yürürlüğe girmesinden otuz gün önce, tüketiciye kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla yazılı olarak bildirilmesi zorunludur.

Tüketici Sözleşmesi Davası

Firma bir ürünün alım-satımı sırasında tüketici ile imzaladığı sözleşme maddelerine uymakla yükümlüdür. Bu sözleşme maddelerinde tüketicinin onayı olmadan madde eklenemez ve var olan sözleşme üzerinde yine tüketicinin bilgisi dışında değişiklik yapılamaz.

MADDE 9- (1) Satıcı, malı satış sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle

yükümlüdür.

Firmanın tüketiciden onay almadan sözleşme maddesi eklemesi veya standart bir sözleşme imzalanması olası bir dava durumunda haksız şart olarak nitelendirilir.

Herhangi bir sözleşmede bahsi geçen sözleşme maddeleri muallak ise maddeler tüketicinin lehine yorumlanacaktır. Bu sebeple sözleşme maddeleri yalın ve açık bir dile sahip olmalıdır.

Tüketici hukuku ile ilgili kanun metinini, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6502.pdf bağlantısından inceleyebilirsiniz.

Mersin’de Tüketici Avukatı Hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Mersin hukuk bürosu olarak her türlütüketici hakları davası ile ilgili danışanlarımıza ihtiyaç duyduğu en hızlı ve özenli hizmeti vermekteyiz.

Öncelikle dava başvurusu yapılmadan önce danışanımız ile ön görüşme sağlarız. Bu ön görüşme sırasında hem danışanımızdan gerekli bilgileri edinir hem de süreçle ilgili onun bilgilendirilmesini sağlarız.

Daha sonra talep ederse firma ile danışanımız arasında arabuluculuk hizmeti veriririz.

Danışanımız ile birlikte dava dilekçesini hazırlar ve tüketici hakları mahkemesine dva isteminde bulunuruz.

Mahkemede işimize yarayacak her türlü fatura, dekont, sözleşme vb. belgeleri temin eder ve detaylı olarak inceleriz.

Dava sürecini sonuçlanana dek takip eder ve müvekkilimizin haklarını gözetiriz.

Mersin Tüketici Avukatı ile Tüketici Davası Nasıl Açılır?

Mersin tüketici avukatı danışanın talep ve şikayetlerini dinledikten sonra doğru dava türünü belirleyerek danışanı ile birlikte hazırlamış olduğu dava dilekçesi ile tüketici hakları mahkemesine başvuruda bulunur.

Tüketici Davaları Ne Kadar Sürer?

Tüketici davaları genel olarak 6 ila 12 ay arasında sonuçlanmaktadır.

Mersin Tüketici Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Mersin en iyi tüketici avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

• Tüketici hakları ile ilgili danışanımızı bilgilendiririz,
  • Süreci ön görerek danışanımızı nasıl bir hukuki sürecin beklediği ile ilgili bilgi sağlarız,
  • Dava dilekçesi hazırlar ve tüketici hakları mahkemesine başvuruda bulunuruz,
  • Mahkeme sürecinde gerekli olacak her türlü fatura, dekont, sözleşme gibi belgeleri temin eder, üzerinde çalışır ve mahkemeye sunulmak üzere hazarda bekletiriz,
  • Tüketici heyetine başvuruda bulunuruz,
  • Dava sürecini takip eder ve müvekkilimizin savunmasını gerçekleştiririz.

Tüketici avukatı ücretleri ne kadar?

Mersin’de en iyi Tüketici avukatını nasıl bulabilirim?

Mersin ve çevre illerde pek çok tüketici davasında bulunmuş olan tecrübeli avukat meslektaşlarımız ile birlikte sizlere de hizmet vermeye hazırız.

Tüketici avukatı ne yapar?

Tüketici avukatı danışanının yaşamış olduğu problem ile ilgili tüketici hakları mahkemesine başvuru gerçekleştirir ve süreci takip eder.

Tüketici davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Tüketici davalarında yetkili mahkeme Tüketici Hakları Mahkemesidir.