Mersin iş avukatı

Mersin İş Avukatı

Mersin iş avukatı işçi ile işveren arasındaki anlaşmazlıkları gidermek adına iş davalarına bakan avukattır. Mersin işçi ve işveren avukatı 4857 sayılı iş kanunu mevzuatı konusunda uzmanlaşmış avukattır.

İş avukatı nedir ve hangi davalara bakar?

İşçinin tazminat hakkını doğuran durumların ortaya çıkması, işçinin maaşını alamaması ya da haksız bir sebeple işten çıkarılması, işverenin işçinin ihmali sebebiyle zor durumda kalması gibi durumlar iş hukuku ihtiyacını ortaya çıkarmaktadır.

Yasalarda iş hukukuna yer verilerek işçinin veya işverenin haksızlığa uğramasının önü kesilmek istenmiştir. Böylece iş hukuku ile birlikte kişilerin emeği güvence altına alınır. Mersin işçi ve işveren avukatı da gerekli iş davalarını belirleyerek ve bu davalarda savunma gerçekleştirerek kişilerin yasal haklarının gözetilmesine ön ayak olur.

Mersin en iyi iş avukatının bakmakta olduğu davaları şu şekilde sıralayabiliriz:

• İş iade davası
  • Kötü niyet davası
  • Tazminat davası
  • Hizmet tespit davası
  • Mobing davası
  • Kıdem tazminatı davası
  • Fazla mesai davası

İş İade Davası

İşçi ile işveren işe başlandığı süreçte aralarında bir iş sözleşmesi imzalarlar. Bu sözleşme hem işçinin hem de işverenin haklarını gözetmek için resmi belge niteliğindedir. İşçi işten ayrılmak istediğinde ya da işveren işçiyi çıkartmak istediğinde karşı tarafa haber vermelidir.

Aynı zamanda işveren işçiyi işten çıkarırken gerekli bir mazeret sunması gerekir. Bu gereklilik işçilerin ortada hiçbir sebep yokken işten çıkarılmasını engeller. Fakat bu şartlara uyulmadığı taktirde kişiler dava açabilirler. Örneğin durup dururken sebepsiz yere iş aktine son verilen işçi iş aide davası açarak işe geri iadesini isteyebilir.

Madde 19 – İşveren fesih bildirimini yazılı olarak yapmak ve fesih sebebini açık ve kesin bir şekilde belirtmek zorundadır.

Madde 20 – İş sözleşmesi feshedilen işçi, fesih bildiriminde sebep gösterilmediği veya gösterilen sebebin geçerli bir sebep olmadığı iddiası ile fesih bildiriminin tebliği tarihinden itibaren bir ay içinde işe iade talebiyle, İş Mahkemeleri Kanunu hükümleri uyarınca arabulucuya başvurmak zorundadır. Arabuluculuk faaliyeti sonunda anlaşmaya varılamaması hâlinde, son tutanağın düzenlendiği tarihten itibaren, iki hafta içinde iş mahkemesinde dava açılabilir.

Kötü Niyet Davası

Yasalara göre işverenin herhangi bir sebeple işçiye ayrımcılık yapması yasaklanmıştır. Yani dini, dili, ırkı, cinsiyeti, siyasi görüşü ne olursa olsun çalışanlar ile eşit derecede iş ilişkisi kurulmalı ve ayrımcılığa maruz bırakılmamalıdır.

Çalışanlara herhangi bir sebeple ayrımcılık yapmak, aynı işi yapan çalışanlar arasında maaşta eşitsizlik yapmak, çalışana psikolojik ya da fiziksel şiddet uygulamak, yıldırma politikası uygulayarak işten istifa etmesini sağlamaya çalışmak, mobbing uygulamak gibi durumlar kötü niyet davası kapsamına girmektedir.

Kişi bu gibi durumlara maruz kalması dolayısıyla kötü niyet davası açabilmektedir.

Tazminat Davası

Tazminat davaları bir kişi haksız bir eylem sonucu fiziksel, ruhsal veya maddi zarara uğradığında zararın tazmin edilebilmesi için açılan davalardır.

İş yerinde bakımlarının düzenli yaptırılması gereken makinaların ihmal edilmesi sonucu işçinin yaralanması veya ölümü tazminat isteminde haklı bir gerekçedir. Bu sebeple işveren işçiler için her zaman temiz ve güvenli bir çalışma ortamı sağlamalı ve olası kazalara karşı sigorta yaptırmalıdır.

Bu tarz iş esnasında yaşanabilecek herhangi bir zarar halinde kişi zararının tazmin edilebilmesi amacıyla tazminat davası açabilmektedir.

Hizmet Tespit Davası

Sigorta, işvereni çalışanları için zorunlu olarak yaptırması gereken bir işlemdir. Çünkü sigorta hem işçilerin olası iş kazası veya hastalık durumlarında mağdur olmamasını sağlar hem de işçinin kaç gün hizmet verdiğinin ölçülebilmesini sağlar.

Eğer işveren işçinin sigortasını yaptırmamışsa veya işe girildiği günde yaptırmamışsa ve işçinin belli bir hizmet günü eksikse işçi hizmet tespit davası yoluna giderek çalıştığı gün sayısının tespit edilmesini talep edebilir.

Kıdem Tazminatı Davası

Bir iş yerinde belli bir süreyi aşkındır çalışan işçi kıdemli işçi sayılmaktadır. Kıdemli çalışanın da çok ciddi sebepler ve gerekçeler olmadıkça işten çıkarılmasının önüne geçilmiştir. Bu sebeple kıdemli işçi işten çıkarılmak isteniyorsa kıdem tazminatı ödenerek emeğinin hakkı teslim edilmelidir.

Fazla Mesai Davası

İşçilerin haftalık ve günlük olarak kaç saat mesai yapacakları kanunen belirlenmiştir. Bunun dışında kalan saatler fazla mesai kapsamına girmektedir. Fazla mesai yapan işçiye fazla mesai ücreti ödenmelidir. İşçinin rızası olmadan veya fazla mesai parası ödenmeden çalıştırmak işçinin hakkını gaspa gireceğinden fazla mesai davası kapsamına girer.

MADDE 63. – Genel bakımdan çalışma süresi haftada en çok kırkbeş saattir. Aksi kararlaştırılmamışsa bu süre, işyerlerinde haftanın çalışılan günlerine eşit ölçüde bölünerek uygulanır.

MADDE 41. – Ülkenin genel yararları yahut işin niteliği veya üretimin artırılması gibi nedenlerle fazla çalışma yapılabilir. Fazla çalışma, Kanunda yazılı koşullar çerçevesinde, haftalık kırkbeş saati aşan çalışmalardır.

Aynı zamanda haftalık izinler ve resmi tatiller de işçinin tatil hakkı olarak belirlenmiştir. Resmi tatilde işçiyi çalıştırmak isteyen işveren fazladan mesai ücreti ödemelidir.

Madde 46 – Bu Kanun kapsamına giren işyerlerinde, işçilere tatil gününden önce 63 üncü maddeye göre belirlenen iş günlerinde çalışmış olmaları koşulu ile yedi günlük bir zaman dilimi içinde kesintisiz en az yirmidört saat dinlenme (hafta tatili) verilir.

Madde 44 – Ulusal bayram ve genel tatil günlerinde işyerlerinde çalışılıp çalışılmayacağı toplu iş sözleşmesi veya iş sözleşmeleri ile kararlaştırılır. Sözleşmelerde hüküm bulunmaması halinde söz konusu günlerde çalışılması için işçinin onayı gereklidir.

Madde 47 – Bu Kanun kapsamına giren işyerlerinde çalışan işçilere, kanunlarda ulusal bayram ve genel tatil günü olarak kabul edilen günlerde çalışmazlarsa, bir iş karşılığı olmaksızın o günün ücretleri tam olarak, tatil yapmayarak çalışırlarsa ayrıca çalışılan her gün için bir günlük ücreti ödenir.

İş davalarının dayanağı olan iş hukuku hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4857.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Mersin’de İş Avukatı Hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Mersin iş avukatı danışanı ile ön görüşme sağlayarak davaya sebep olan öyküyü dinler ve uygun hukuki yolu belirler. Daha sonra danışanı ile birlikte dava dilekçesi hazırlayarak dava istemi ile iş mahkemesine başvuruda bulunur.

Danışanın mahkemeye sunabileceği delil ve belgeler temin edilerek dilekçe ekinde mahkemeye sunulmak üzere hazır bulundurulur.

Süreç baştan sonra avukat tarafından takip edilir ve kişinin hakları gözetilir.

İş Avukatı İle İş Davası Nasıl Açılır?

Mersin iş avukatı ile birlikte dava dilekçesi hazırlanır ve iş mahkemelerine dava talebi ile başvuruda bulunulur.

İş Davaları Ne Kadar Sürer?

İş davaları ortalama 540 gün sürmektedir.

Mersin İş Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Mersin en iyi işçi işveren avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Iş hukuku danışmanlığı hizmeti
  • Müvekkil ile ön görüşme sağlanması hizmeti
  • Dava dilekçesi hazırlanması hizmeti
  • Dilekçe ile birlikte iş mahkemesine başvuruda bulunma hizmeti
  • Gerekli belgelerin temin edilmesi ve mahkemeye sunulması hizmeti
  • Arabuluculuk hizmeti
  • Dava takibi hizmeti
  • Müvekkilin süreç boyunca bilgilendirilmesi hizmeti

İş avukatı ücretleri ne kadar?

Mersin’de en iyi İş avukatını nasıl bulabilirim?

Mersin ve çevre illerde danışanlarımızın ihtiyaç duyduğu her türlü dava konusunda en hızlı ve kesin sonuca ulaşacak şekilde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İhtiyaç duyduğunuz her an sizlere de hizmet sunmaya hazırız.

İş avukatı ne yapar?

İşçi ve işveren avukatı müvekkili adına iş davalarına başvuruda bulunur ve dava sürecini takip eder.

İş davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İş davalarında görevli mahkeme İş Mahkemesidir.