Mersin ticaret avukatı

Mersin Ticaret Avukatı

Mersin ticaret avukatı kişilerin ticari hayat içerisinde yaşadığı anlaşmazlıklar sonucu oluşan davalara bakan avukattır. Mersin ticaret avukatı ticaret dünyasında kişiler arası ilişkileri düzenleyen Türk Ticaret Kanunu mevzuatı konusunda uzmanlaşmış kişidir.

MADDE 3- (1) Bu Kanunda düzenlenen hususlarla bir ticari işletmeyi ilgilendiren bütün işlem ve fiiller ticari işlerdendir.

Türk Ticaret Kanunu; şirketler arası ilişkileri, müşteri ile firma arasındaki ilişkileri, gerçek ve tüzel kişilerin ticari hayatta birbirlerine karşı hak ve sorumluluklarını belirlemiştir. Bu kanuna göre kişilerin ticari ilişkiler kurarken birbirlerine karşı yükümlülükleri mevcuttur. Bu yükümlülükler konusunda anlaşmazlık yaşanması durumunda konu hukuki mercilere intikal eder.

MADDE 1- (1) Türk Ticaret Kanunu, 22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medenî Kanununun ayrılmaz bir parçasıdır. Bu Kanundaki hükümlerle, bir ticari işletmeyi ilgilendiren işlem ve fiillere ilişkin diğer kanunlarda yazılı özel hükümler, ticari hükümlerdir. (2) Mahkeme, hakkında ticari bir hüküm bulunmayan ticari işlerde, ticari örf ve âdete, bu da yoksa genel hükümlere göre karar verir.

Mersin ticaret avukatı bahsi geçen anlaşmazlıkları mahkemeye taşıyarak kişiler arasında veya gerçek kişiler ile tüzel kişiler arasında yaşanan bu anlaşmazlık durumlarında hukuki çözümler bulmak adına müvekkilini temsil etmektedir.

Türk Ticaret Kanunu madde 5’de belirtilen hükme göre ticaret davaları Asliye Ticaret Mahkemelerinde görülmektedir.

MADDE 5- (1) Aksine hüküm bulunmadıkça, dava olunan şeyin değerine veya tutarına bakılmaksızın asliye ticaret mahkemesi tüm ticari davalar ile ticari nitelikteki çekişmesiz yargı işlerine bakmakla görevlidir.

Ticaret Avukatı Nedir Ve Hangi Davalara Bakar?

Mersin ticaret avukatı aralarında ticari ilişkiler bulunan gerçek ve tüzel kişiler arasında ortaya çıkabilecek anlaşmazlıkların mahkemeye intikal etmesini ve çözüme kavuşturulmasını sağlamak amacıyla mesleğini icra eden avukattır.

Mersin ticaret avukatının bakmakta olduğu davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Nispi Ticari Davalar
  • Mutlak Ticari Davalar
  • Üçüncü Grup Ticari Davalar

Nispi Ticari Davalar

Nispi ticari davalar dediğimiz dava konuları dava taraflarından her ikisinin de ticaret ile uğraştığı ve dava konusunun her iki tarafın ticari hayatını da etkilediği davalardır. Örneğin dava taraflarının iki şirket olduğu davalar nispi ticari dava kapsamına girmektedir.

Mutlak Ticari Davalar

Mutlak ticari davalarda taraflardan her ikisinin de ticaretle uğraşıyor olması gerekmez. Dava konusu; kambiyo senetleri, sigorta şirketleri, limited şirketler ve anonim şirketler gibi taraflarla olan anlaşmazlıklar hususunda olabilir.

Örneğin bir kişi sigorta şirketi ile bir sözleşme imzalamış prim ödemiş ve sigorta kapsamında olduğunu iddia ettiği problem başına geldiğinde sigortadan ödemesini alamamış ise dava yoluna gidebilir. Burada müşteri ile sigorta şirketi arasınd bir dava görülür fakat müşterinin işi konunun dışındadır. Yani bu tek tarafın ticari işletmesini veya şirketini etkiler. Bu sebeple nispi değil mutlak ticari dava kapsamındadır.

Üçüncü Grup Ticari Davalar

Üçüncü grup ticari davalar yalnız bir tarafın ticari işletmesinin etkileneceği davalardır. Bu davalar havale ve telif hakları gibi konuları kapsamaktadır.

Ticari davalar ile ilgili kanunlar Türk Ticaret Kanunu 4. Maddede detaylı olarak anlatılmıştır.

Ticari davaların dayanağı olan Türk Ticaret Kanunu hakkında,

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6102.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Mersin’de ticaret avukatı hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Türk Ticaret Kanununda belirtilen hükme göre, alacak ve tazminat ile ilgili ticari  dava açılmadan önce taraflar arabuluculuk hizmeti alarak uzlaşma yoluna gitmelidir. Bu sebeple Mersin avukat dava öncesinde taraflara arabuluculuk hizmeti vermektedir.

MADDE 5/A- (1) Bu Kanunun 4 üncü maddesinde ve diğer kanunlarda belirtilen ticari davalardan, konusu bir miktar paranın ödenmesi olan alacak ve tazminat talepleri hakkında dava açılmadan önce arabulucuya başvurulmuş olması dava şartıdır. (2) Arabulucu, yapılan başvuruyu görevlendirildiği tarihten itibaren altı hafta içinde sonuçlandırır. Bu süre zorunlu hâllerde arabulucu tarafından en fazla iki hafta uzatılabilir.

Uzlaşma yolunun yeterli gelmediği ve tarafların anlaşamadığı noktada dava dilekçesi hazırlanarak Asliye Ticaret Mahkemesine dava istemi ile başvuruda bulunulur.

Süreç boyunca dnışanın ihtiyacı olan her türlü konu ile ilgili bilgilendirilmesi sağlanır.

Davada delil olarak sunulabilecek her türlü belge toparlanarak mahkemeye sunulmak üzere düzenlenir.

Dava sürecinin baştan sona takibi gerçekleştirilir.

Birinci derece mahkemesinden beklenen sonuç alınamadığı taktirde dava dosyası bir üst mahkemeye taşınarak temyiz talebinde bulunulur. Temyiz ile de beklenen sonuç elde edilememişse İstinaf süreci için başvuru gerçekleştirilerek kararın incelenmesi talebinde bulunulur.

Mersin Ticaret Avukatı İle Ticaret Davası Nasıl Açılır?

Kanuna göre dava konusunun alacak ve tazminat olduğu durumlarda dava açılmadan önce arabuluculuk hizmeti alınmalıdır. Mersin ticaret avukatı bu arabuluculuk hizmetini danışanlarına sağlamaktadır.

Daha sonra dava dilekçesi hazırlanarak Asliye Ticaret Mahkemesine dava istemiyle başvuruda bulunulur ve yasal süreç başlatılmış olur.

Ticaret Davaları Ne Kadar Sürer?

Ticaret davaları ortalama 1 yıl sürmektedir. Bu süre davanın niteliğine göre değişkenlik gösterebilir.

Mersin Ticaret Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Mersin en iyi ticaret avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Ticaret hukuku danışmanlık hizmeti
  • Taraflar arasında arabuluculuk hizmeti
  • Dava dilekçesi hazırlanması ve başvuru işlemleri
  • Kooperatif prosedürleri
  • Risk sermayesi uyuşmazlıklar için danışmanlık hizmeti
  • Alacak davaları
  • Uluslararası tahkim yolu
  • İstinaf ve temyiz başvurusu ve dava takibi
  • Şirketlerin birleşmesiyle ilgili işlemler
  • Ticari şirketlerin alım-satım süreçlerinin takibi
  • Hisse devir işlemleri hizmeti
  • Uluslararası ticari sözleşmelerden doğan uyuşmazlıklar ile ilgili davalar
  • Türk parasının değerini koruma kanununa muhalefet davası
  • Tapu ve ticari şirket süreçleri
  • İthalatta haksız rekabetin önlenmesi davası
  • Ortaklık sözleşmesi hazırlama hizmeti
  • Sermaye piyasalarından kaynaklanan uyuşmazlıklar ile ilgili davalar
  • Kira prosedürleri
  • Sigorta sözleşmeleri ile ilgili işlemler ve davalar
  • Kredi sözleşmelerinin hazırlanması işlemleri
  • İpotek işlemleri ve davaları
  • Dava başvurusu ve süreç takibi

Ticaret avukatı ücretleri ne kadar?

Mersin’de en iyi ticaret avukatını nasıl bulabilirim?

Mersin hukuk bürosu olarak ticari davalarınızda sizlere daha iyi hizmet sunabilmek için en güncel mevzuatı takip ediyor ve dava konularınız üzerinde titiz bir şekilde duruyoruz. Ticaret davaları ile ilgili bizlerle iletişime geçerek daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Ticaret avukatı ne yapar?

Ticaret avukatları Türk Ticaret Kanunu mevzuatı ışığında danışanlarının haklarını gözetir ve ticaret davalarında savunmalarını gerçekleştirir.

Ticaret davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Ticaret davalarında görevli mahkeme Asliye Ticaret Mahkemesidir.