Mersin iflas avukatı

Mersin İflas Avukatı

Mersin Adliyesi içinde yürütülen iflas davalarıyla ilgilenen avukatlara Mersin iflas avukatı denir. Mersin en iyi iflas avukatı, icra hukuku ve iflas hukuku gibi alanlarda ihtisas sahibi tecrübeli avukatlar içinden çıkar. Mersin hukuk bürosu içinde bir iflas avukatına ihtiyaç duyabilecek aktörler aşağıdakilerden herhangi birisi olabilir:

• Ticaret yapan gerçek ve tüzel kişilikler,
  • Konkordato istemi olanlar,
  • Kolektif şirket ortakları,
  • Ticareti bırakanlar,
  • Bankacılık Kanunu M. 110 iflası istenebilen aktörler,
  • Sermayesi pay edilmiş komandit şirket hissedarları,
  • Donatma iştirakleri,
  • Kayıtlı ticaret işi bulunmasa dahi ticaret yapanlar.

Mersin İflas Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Mersin avukat kadroları arasında ticaret kaynaklı, borç alacak ilişkilerinden doğan uyuşmazlıklarla ilgilenen hukukçulara iflas avukatı denir. İflas avukatları çoğunlukla iflas takibi ve konkordato benzeri hukuki süreçler yürütür. Bir ticari aktörün iflas öncesindeki, iflas esnasındaki ya da iflas sonrasındaki süreçlerine vekaleten müdahil olabilir. Arabuluculuk yapabilir, hukuki danışmanlık hizmeti sunar. Bu avukatların üstlendiği davalar arasında en sık rastlanılan başlıklar şöyledir:

• Tasarrufun iptali davaları,
  • İhale fesih davaları,
  • İflas ya da iflasa itiraz davaları,
  • Menfi tespit,
  • İstirdat davaları.

Mersin’de İflas Avukatı Hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Beyaz Hukuk Bürosu içinde icra hukuku, iflas hukuku gibi alanlarda tecrübeli meslektaşlarımız vasıtasıyla iflas işlemleri ile ilgili tüm hukuki hizmetleri sunabiliyoruz. İflas istemiyle veya iflas eden bir borçludan borcun tahsili talebiyle bize başvuran müvekkillerimizden ilk iş olarak vekalet almamız gerekir. Ancak vekalet almadan da arabuluculuk veya hukuki danışmanlık hizmeti verebiliriz. Vekalet aldığımı durumlarda dava dosyasını mütalaa eder ve ne yapılması gerektiğini tespit ederiz. İflas davası açabilir vekaleten duruşmalarda hazır bulunuruz. Müvekkillerimizin alacaklarının, borçlu taraftan ivedilikle tazmin edebilmeleri için disiplinli bir çalışma yürütürüz.

Mersin İflas Avukatı ile İflas Davası Nasıl Açılır?

İflas avukatına vekalet vererek iflas davası açmak, çoğunlukla alacaklı müvekkillerin borçlulardan gerekli ödemeleri alamadıkları zaman başvurdukları bir yöntemdir. Bu noktada vekalet alan avukatınız, İcra Müdürlüğü’ne tarafların bilgilerinin yer aldığı bir dilekçeyle başvuru yapar. Arkasından İcra Müdürlüğü tarafından takip süreci başlatılır. Borçlu taraf adına ödeme emri kararı çıkarılır ve tebliğ edilir. Son olarak borçlular, İcra Müdürlüğü’nün belirttiği süre zarfında gerekli borcu ödemezse, iflas davası açma hakkı doğar ve süreç mahkemeye taşınır.

İflas Davaları Ne Kadar Sürer?

Genellikle iflas davalarının az bir zamanda sonuçlandığı söylenebilir. Ancak bir davanın sonuçlanmasıyla, alacaklıdan borç tazmini arasındaki süre görece daha uzundur. Dava kararı tahsilin hemen gerçekleştirilebileceği anlamına gelmez. Mahkeme sonuçlansa dahi borçluların haczedilebilecek mal varlıklarının tespit edilmesi gibi zorunlu aşamalar süreci uzatabilir.

Mersin İflas Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Beyaz hukuk bürosu olarak iflas hukuku alanında gerekli bütün hukuki desteği sunabilmekteyiz. İflas ve icra hukuku kapsamına giren bütün hizmetleri tamamıyla sıralamak mümkün değildir. Ancak müvekkillerimizin en sık talep ettiği hizmet başlıklarımızı şöyle listeleyebiliriz:

• İflas yaşayan ya da iflası tamamlanmış firmaların satışı, birleştirilmesi ya da devredilmesi,
  • Mali açıdan iflası kabul edilmiş şirketlerin yeniden yapılandırma süreçleri,
  • İflasın arkasından ortaya çıkan mal rejimi,
  • İflas açıklama veya iflasta yapılandırmaya gitme işlemlerinin yönetimi,
  • Şirketlere kayyım atanmasına dair hukuki süreçler.

İflas avukatı ücretleri ne kadar?

Bir iflas avukatının hizmet bedeli vereceği hizmet türüne göre farklılık gösterecektir. Ayrıca bir hizmet kategorisindeki farklı dosyalar da farklı ücretlere neden olabilir. Bu ücretler TBB tarafından her sene yayınlanan avukatlık asgari ücretleri tarifesinden belirlenen en alt sınırların altında kalmamak kaydıyla çeşitli değişkenler üzerinden pazarlık usulü belirlenebilir.

Mersin’de en iyi iflas avukatını nasıl bulabilirim?

Beyaz Hukuk Bürosu olarak iflas süreçlerine hâkim, deneyimli arkadaşlarımızla her zaman yardıma hazırız.

İflas avukatı ne yapar?

Bir iflas avukatı icra ve iflas hukuku kapsamına giren hukuki meseleler üzerine çalışır. Hukuki danışmanlık sunar, müvekkillerinin haklarını ve çıkarlarını savunur. İflas davalarını vekaleten yürütür, duruşmalarda hazır bulunur. Müvekkillerinin tahsil edemedikleri alacaklardan doğan zararların adil biçimde giderilmesi için çalışır. Dilekçeler ve benzeri hukuki evrakların hazırlanmasını sağlar, gerekli durumlarda resmi itirazlarda bulunur.

İflas davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İlgili kanun metinlerinde iflas davalarında görevli mahkemeler Ticaret Mahkemeleri olarak düzenlenmiştir. Davalı ve borçlu taraf eğer ticaret yapan gerçek bir kişiyse, onun ikamet adresindeki Ticaret Mahkemeleri yetkili kabul edilir. Eğer davalı ve borçlu taraf bir tüzel kişilikse, onun merkezinin bulunduğu yerdeki mahkemeler yetkili kabul edilir.