Mersin tazminat avukatı

Mersin Tazminat Avukatı

Tazminat davaları kişilerin haksız bir eylem sonucu zarar uğraması sonucu zararının tazmin edilebilmesi amacıyla açılan davalardır. Mersin tazminat avukatı ise tazminat davalarında kişilerin savunmasını ya da müsafiliğini üstlenen avukatlardır.

Tazminat davaları eşler arasında, işçi ile işveren arasında, trafik kazası yapan taraflar arasında, hasta ile doktor arasında ya da aralarında herhangi bir ilişki bulunmayan fakat taraflardan birinin bir sebeple diğer tarafa maddi manevi veya fiziksel mağduriyet yaşatması dolayısıyla oluşabilir. Yani tazminat davaları farklı hukuk alanları ile ilişkilidir. Bu sebeple Mersin tazminat avukatı diğer hukuk alanlarının mevzuat bilgisine de hakimdir.

Tazminat Avukatı Nedir Ve Hangi Davalara Bakar?

Mersin tazminat avukatı tazminat davalarında ve tazminat davaları ile ilişkili hukuk alanlarında tecrübesi ve yetkinliği bulunan, mesleğini davayı müvekkilinin lehine sonuçlandıracak şekilde icra eden avukattır.

Mersin tazminat avukatının bakmakta olduğu tazminat davası konularını şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Maddi tazminat davası konuları,
  • Manevi tazminat davası konuları,
  • İş kazası sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası,
  • Kıdem tazminatı sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası,
  • İşçinin haksız gerekçe ile iş aktine son verilmesi gerekçesi ile ortaya çıkan tazminat davası,
  • Özel hayatın gizliliğini ihlal suçu gerekçesiyle ortaya çıkan tazminat davası,
  • Telif hakları nedeniyle ortaya çıkan tazminat davası,
  • Öldürülen kişinin yakınları tarafından destekten yoksun kalma sebebiyle açılan tazminat davası
  • Hastanın doktor veya sağlık çalışanının ihmali sebebiyle ölmesi veya sakat kalması durumunda ortaya çıkan tazminat davası,
  • Boşanma/aldatma sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası,
  • Trafik kazası sonucu taraflardan birinin mağdur olması sebebiyle olarak ortaya çıkan tazminat davası,
  • Meslek hastalığı sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası,
  • Haksız tutuklama ya da kişiye büyük zarar verebilecek iftira sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası.

Maddi Tazminat Davası

Kişinin madden zarara uğradığı tazminat davalarıdır. Madden ibaresi burada araba, ev, iş yeri gibi maddi unsurlar olabileceği gibi kişinin vücut bütünlüğüne zarar gelmesi, sakat kalması, ölümü de olabilmektedir.

MADDE 49- Kusurlu ve hukuka aykırı bir fiille başkasına zarar veren, bu zararı gidermekle yükümlüdür

Zarara uğrayan taraf zararını ve karşı tarafın hatasını ispat etmekle yükümlüdür.

MADDE 50- Zarar gören zararını ve zarar verenin kusurunu ispat yükü altındadır. Uğranılan zararın miktarı tam olarak ispat edilemiyorsa hâkim, olayların olağan akışını ve zarar görenin aldığı önlemleri göz önünde tutarak, zararın miktarını hakkaniyete uygun olarak belirler.

MADDE 53- Ölüm hâlinde uğranılan zararlar özellikle şunlardır:

1. Cenaze giderleri.

2. Ölüm hemen gerçekleşmemişse tedavi giderleri ile çalışma gücünün azalmasından ya da yitirilmesinden doğan kayıplar.

3. Ölenin desteğinden yoksun kalan kişilerin bu sebeple uğradıkları kayıplar.

Manevi Tazminat Davası

Haksız eylem sonucunda kişinin psikolojik, ruhsal, manevi anlamda zarara uğraması sonucu açılan tazminat davası türüdür. Burada maddi tazminat davasında olduğu gibi madden bir ispat gerekmez. Haksız eylemi gerçekleştiren kişinin suçu ispat edilmelidir.

Bu suç taciz, tecavüz, iftira, alıkoyma, psikolojik şiddet, aldatma vb. suçları içerebilmektedir.

MADDE 56- Hâkim, bir kimsenin bedensel bütünlüğünün zedelenmesi durumunda, olayın özelliklerini göz önünde tutarak, zarar görene uygun bir miktar paranın manevi tazminat olarak ödenmesine karar verebilir. Ağır bedensel zarar veya ölüm hâlinde, zarar görenin veya ölenin yakınlarına da manevi tazminat olarak uygun bir miktar paranın ödenmesine karar verilebilir.

MADDE 57- Gerçek olmayan haberlerin yayılması veya bu tür ilanların yapılması ya da dürüstlük kurallarına aykırı diğer davranışlarda bulunulması yüzünden müşterileri azalan veya onları kaybetme tehlikesiyle karşılaşan kişi, bu davranışlara son verilmesini ve kusurun varlığı hâlinde zararının giderilmesini isteyebilir.

MADDE 58- Kişilik hakkının zedelenmesinden zarar gören, uğradığı manevi zarara karşılık manevi tazminat adı altında bir miktar para ödenmesini isteyebilir.

Tazminat davalarının dayanağı olan Türk borçlar kanunu hakkında,

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6098.pdf  daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Mersin’de Tazminat Avukatı Hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Mersin tazminat avukatı olarak danışanımız ile ön görüşme sağlayarak davaya konu olan öyküsünü detaylıca dinler ve doğru davayı belirleriz.

Danışanımızın mağduriyetini ya da masumiyetini kanıtlayacak belge ve delilleri temin eder ve mahkemee sunulmak üzere hazırda bulundururuz.

Konu küçük yaşta çocuklar ile ilgili ise pedagog’dan yardım talebinde bulunuruz.

Müvekkilimizin mağduriyetini en kısa sürede giderebilmek adına davayı bütün titizliği ile ele alarak süreci takip ederiz.

Tazminat Avukatı İle Tazminat Davası Nasıl Açılır?

Mersin tazminat avukatı müvekkilini dinledikten sonra doğru hukuki yolu belirler ve danışan ile birlikte hazırlanan dava dilekçesi ile birlikte mahkemeye dava istemiyle başvuruda bulunulur.

Tazminat Davaları Ne Kadar Sürer?

Tazminat davaları ispat gerektiren davalardır. Bu sebeple suçun apaçık olması veya muamma olması, delillendirilebilmesi, itiraz süreçleri gibi pek çok faktör dava süresini etkilemektedir.

Mersin Tazminat Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Mersin en iyi tazminat avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Danışan ile ön görüşme sağlanması hizmeti
  • Tazminat davaları ile ilgili danışmanlık hizmeti
  • Taraflar arasında arabuluculuk hizmeti
  • Dava dilekçesi hazırlanması ve başvuru işlemleri hizmeti
  • Mahkemeye sunulacak delil niteliği taşıyan her türlü belge ve raporun temin edilmesi hizmeti
  • Sakatlık raporu, kusur raporu, hasar raporu, darp raporu gibi belgelerin alınması hizmeti
  • Dava takibi hizmeti

Tazminat avukatı ücretleri ne kadar?

Mersin’de en iyi tazminat avukatını nasıl bulabilirim?

Mersin ve çevre illerde kişilerin mağduriyetlerinin tazmin edilebilmesi için mesleğimizi titizlik ile icra etmekteyiz. Tazminat davası gerektiren dava konularınız ile ilgili bilgi alabilir ve danışmanlık hizmeti talep edebilirsiniz.

Tazminat avukatı ne yapar?

Tazminat avukatı kişilerin mağduriyet yaşadığı konularda hukuki yollardan haklarını alabilmesini sağlamak adına tazminat davaları başvurusunda bulunur ve süreci müvekkili adına takip eder.

Tazminat davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Tazminat davalarında görevli mahkeme Asliye Hukuk Mahkemeleridir.