Mersin şirket avukatı

Mersin Şirket Avukatı

Mersin şirket avukatı şirketlerin hukuki süreçlerinde ve alım-satım, vergi, icra, iflas gibi süreçlerinde şirketlerin danışmanlığını yapan avukattır. Olası bir dava sürecinde Mersin şirket avukatı şirketin dava sürecinin takibini gerçekleştirir.

Mersin şirket avukatı, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ve 3475 sayılı Vergi Usul Kanunu mevzuatına hakimdir.

MADDE 3- (1) Bu Kanunda düzenlenen hususlarla bir ticari işletmeyi ilgilendiren bütün işlem ve fiiller ticari işlerdendir.

MADDE 1- (1) Türk Ticaret Kanunu, 22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medenî Kanununun ayrılmaz bir parçasıdır. Bu Kanundaki hükümlerle, bir ticari işletmeyi ilgilendiren işlem ve fiillere ilişkin diğer kanunlarda yazılı özel hükümler, ticari hükümlerdir. (2) Mahkeme, hakkında ticari bir hüküm bulunmayan ticari işlerde, ticari örf ve âdete, bu da yoksa genel hükümlere göre karar verir.

Mersin Şirket Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Mersin şirket avukatı danışmanlığını üstlendiği şirketin gerçek ya da tüzel kişilerle ilgili her türlü dava takibini gerçekleştirmektedir.

Mersin şirket avukatının bakmakta olduğu davaları ve dava konularını şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Nispi ticari davalar
  • Mutlak ticari davalar
  • Ticari malların alım satım sözleşmeleri ile ilgili davalar,
  • Ticari mal değişimi davaları,
  • Cari hesap sözleşmeleri davaları,
  • Navlun sözleşmeleri davaları,
  • Uluslararası sözleşmelerle ilgili davalar,
  • Komisyon sözleşmeleri ile ilgili davalar,
  • Ticari temsilcilere yönelik davalar,
  • Ticari vekillere yönelik davalar,
  • Havale sözleşmeleri ile ilgili davalar,
  • Ortaklık sözleşmeleri davaları,
  • Adi şirketlerle olan davalar,
  • iflas ile ilgili davalar,
  • tahliye ve icra süreci işlemleri davaları,
  • Şirketlerin devredilmesi davaları,
  • Şirketlerin birleşmeleri davaları,
  • Konkordato davaları,
  • komandit şirketlerle olan davalar,
  • limitet şirketlerle olan davalar,
  • anonim şirketlerle olan davalar,
  • Kooperatiflere yönelik davalar,
  • Kıymetli evrakların kaybolmasına, çalınmasına ya da zarar görmesi sonucu açılan davalar,
  • Şirket alacaklarının tahsil edilmesi için icra ve iflas davaları,
  • Rehin karşılığı ödünç verme davaları,
  • Yayın sözleşmesi davaları,
  • Taşıma sözleşmeleri davaları,
  • Sigorta sözleşmeleri davaları
  • Şirketlerin gümrük işlemleri
  • Ticarette Haksız rekabet davaları
  • Uluslararası tahkim kurulu başvuruları

Şirketler ile ilgili ticari davalara ilişkin bazı önemli kanun maddeleri şu şekildedir:

TTK MADDE 4- (1) Her iki tarafın da ticari işletmesiyle ilgili hususlardan doğan hukuk davaları ve çekişmesiz yargı işleri ile tarafların tacir olup olmadıklarına bakılmaksızın;

a) Bu Kanunda,

b) Türk Medenî Kanununun, rehin karşılığında ödünç verme işi ile uğraşanlar hakkındaki 962 ilâ 969 uncu maddelerinde,

c) 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanununun malvarlığının veya işletmenin devralınması ile işletmelerin birleşmesi ve şekil değiştirmesi hakkındaki 202 ve 203, rekabet yasağına ilişkin 444 ve 447, yayın sözleşmesine dair 487 ilâ 501, kredi mektubu ve kredi emrini düzenleyen 515 ilâ 519, komisyon sözleşmesine ilişkin 532 ilâ 545, ticari temsilciler, ticari vekiller ve diğer tacir yardımcıları için öngörülmüş bulunan 547 ilâ 554, havale hakkındaki 555 ilâ 560, saklama sözleşmelerini düzenleyen 561 ilâ 580 inci maddelerinde,

d) Fikrî mülkiyet hukukuna dair mevzuatta,

e) Borsa, sergi, panayır ve pazarlar ile antrepo ve ticarete özgü diğer yerlere ilişkin özel hükümlerde,

f) Bankalara, diğer kredi kuruluşlarına, finansal kurumlara ve ödünç para verme işlerine ilişkin düzenlemelerde, öngörülen hususlardan doğan hukuk davaları ve çekişmesiz yargı işleri ticari dava ve ticari nitelikte çekişmesiz yargı işi sayılır. Ancak, herhangi bir ticari işletmeyi ilgilendirmeyen havale, vedia ve fikir ve sanat eserlerine ilişkin haklardan doğan davalar bundan istisnadır.

Şirketler hukuku ile ilgili merak ettiğiniz tüm bilgileri, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6102.pdf bu bağlantıdan inceleyebilirsiniz.

Mersin’de Şirket Avukatı Hizmetini Beyaz Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Mersin şirket avukatı olarak şirketlerin alım-satım süreçleri ile ilgili hukuki danışmanlık hizmeti sağlarız,

Şirketlerin müşteri ile veya rakip firma ile yaşanan yasal süreçlerinde dava sürecinin takibini gerçekleştiririz,

İcra, iflas, devir süreçlerinde hukuki destek sağlarız,

Şirket ortakları arasında anlaşmazlık yaşanmaması adına ortaklık sözleşmesi düzenleriz,

Şirketlerin mutlak ticari dava veya nispi ticari dava süreçlerinde dava takibini gerçekleştiririz,

Sözleşmelerle ilgili yaşanan anlaşmazlık durumlarında dava istemi ile mahkemeye müracat ederek yasal süreci başlatırız,

Şirketin alacaklısı olduğu diğer firmalar için icra ve iflas davası açar ve takip ederiz.

Mersin Şirket Avukatı ile Şirket Davaları Nasıl Açılır?

Mersin şirket avukatı, şirket adına dava başvuru dilekçesi hazırlayarak Asliye Ticaret Mahkemesine dava başvurusunda bulunur.

Şirket Davaları Ne Kadar Sürer?

Şirket davalarının süresi dava konusuna göre değişkenlik göstermektedir. Fakat ortalama bir süre vermek gerekirse şirket davaları 1 yıl kadar sürer.

Mersin Şirket Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Mersin en iyi şirket avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Nispi veya mutlak ticari davalar için dava takibi hizmeti veririz,
  • Şirketlerin alacaklısı olduğu diğer şirketler için icra ve iflas davası açarız,
  • Her türlü sözleşme ile ilgili anlaşmazlık durumunda dava dilekçesi hazırlayarak yasal süreci başlatırız,
  • Var olan sözleşmelerin hukuka uygunluğunu denetleriz,
  • Tasviye işlemlerinde etkin rol oynarız ,
  • İş ve ticari hukuk danışmanlığı hizmeti sağlarız,
  • Şirket davalarında takip hizmeti verir savunmayı gerçekleştiririz,
  • İcra, iflas ve haciz süreçlerinde hukuki destek sağlarız ,
  • İşçi ile işveren arasında arabuluculuk yaparız,
  • Şirket ile müşteri arasında arabuluculuk yaparız,
  • Şirket adına gerekli hukuki prosedürleri yerine getiririz ,
  • Şirket adına ilgili konu ile ilişkili davayı belirler ve dava dilekçesi hazırlarız,
  • Şirket sözleşmeleri hazırlarız,
  • Şirket ile diğer şirketler arasında arabuluculuk yaparız,
  • Tebligat ve ihtar gönderme işlemlerini gerçekleştiririz.

Şirket avukatı ücretleri ne kadar?

Mersin’de en iyi şirket avukatını nasıl bulabilirim?

Uzun yıllara dayanan tecrübemiz ile Mersin ve çevre illerde sizlere de hukuki hizmet sunmaya hazırız. İhtiyaç duyduğunuz her an bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Şirket avukatı ne yapar?

Şirket avukatı şirketlerin vekilliğini üstlenerek hukuki süreçlerinde süreci takip eder ve denetimini gerçekleştirir.

Şirket davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Şirket davalarında görevli mahkeme Asliye Ticaret Mahkemesidir.